måndag, mars 28, 2011

Just nu...

är jag förbannad... Ville komma ner till bvc för en viktkoll eftersom Wilda varit dålig nu i en vecka. Vi fick en tid men så ringer kärringen (ja jag är förbannad) och vägrar ta emot oss. Jag vill veta IDAG hur mycket Wilda väger, om hon står still eller gått ner eller faktiskt gått upp, men nej vi är inte välkomna. Hur var det här med "det är bara att ringa och boka en tid för viktkoll om ni är oroliga"? Var tog det vägen? Nästa vecka är det dags för 6 mån-kontroll men då vill inte jag gå dit istället. Jag funderar på att försöka byta bvc-sköterska... Henne vill jag inte träffa igen.. Barnslig? Ja kanske det, men jag är faktiskt även en orolig mamma! Och jag är beredd på påhopp här i bloggen om smittorisk och annat, men det bryr jag mig inte om just nu.

3 kommentarer:

  1. Har de ingen våg i väntrummet, de har de hos oss för oss oroliga mammor. Ring någon annanstans annars och be att få väga. Hade ni inte en bra våg hemma? Har hon gått upp på den så har hon ju gått upp även om den diffar med BVC...Lycka till och hoppas Wilda snart mår bättre.

    SvaraRadera
  2. Hej
    Har läst din blogg lite till o från o jag gillar den stark! Hittade dig på FL.
    Men till ämnet, det du skriver tkr jag är ett hemskt dåligt bemötande, min skrutt har också varit dålig i magen nu i ca 1 vecka, det är mkt bättre nu men för min sköterska på bvc var det en självklarhet att ta emot oss o väga henne just för hon ville hålla koll på vikten!! Jag tkr absolut inte du reagerar fel eller barnsligt, hade också reagerat som dig! Det där är inte okej, jag skulle ha bytt!!
    Hoppas din lillskrutt kryar på sig <3

    SvaraRadera
  3. Hade jag varit dig så hade jag köpt en våg, om jag hade varit lika orolig. Inte menat att BVC handlat rätt eller fel, men en våg kostar inte speciellt mycket.

    SvaraRadera