måndag, mars 21, 2011

Dessa taxichaufförer!

Färdtjänstchaufförerna är spännande. Riktigt spännande!

Gubben dyker upp på utsatt tid "ge mig kortet ge mig kortet ge mig kortet, det här går bra, allting går bra, ge mig kortet"...

Vi går in i bussen och upptäcker att det finns inte tillräckligt många säten...

"allting går bra, alla tar det lugnt, allting går bra"...

Vi försöker prata med chauffören och säga att han inte ska ta betalt för att fixa sätena. Det ska vara fixat när vi kommer till bussen..

Systeryster påtalar det flertalet gånger och det slutar med att hon ska söka hjälp, är handikappad och måste hålla klaffen, hon får inte ens prata med mig eller brukaren...

Där drog jag min gräns och vi klev ur färdtjänstbussen. Han fick dra kortet och vi klev ur.. Vi går tillbaka till hemmet och då kommer han efter! Så brukaren får betala 81 kr för att inte åka en meter.

Vi tog kvitto så pappan har de uppgifter han behöver om han väljer att ringa in och prata med dem. Den här gången var det inte jag som höll på att gå i taket...

De andra två taxichaufförerna vi fick klarade sitt jobb alldeles galant! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar