tisdag, juni 02, 2009

Panikångest??

Undrar om det är det jag håller på att dra på mig... Idag hände det igen... Kallsvettningarna, pulsen som ökar, illamåendet och yrseln när jag ställde mig upp... Tröjan blev verkligen sjöblöt.. Jag skäms när det blir så.. Sa till Daniel att jag skulle på toa... Kollade mig i spegeln... Jag såg ut som ett lik, var alldeles vit i ansiktet.. Och då stod jag senast i morse och tyckte att det syntes att jag fått färg i ansiktet... Satt där inne på toa en stund, ganska länge faktiskt och väntade på att det skulle lägga sig... När jag kände att kroppstemperaturen kommit ner till det normala igen gick jag ut från toa.. Blek var jag fortfarande, men färgen började komma tillbaka...

Är det panikångest? I såna fall, varför? Eller är det något annat?

Det är inte jag som frågat mig om det är panikångest.. Först var det Lisa, i helgen var det Anna och idag Daniel...

Just nu är jag alldeles matt och på dåligt humör.. Jag vill bara dra täcket över huvudet och sluta fundera... Om det skulle vara det, hur ska jag då gå tillväga så att det försvinner? Det börjar bli obehagligt... För först kom det när jag åkte tåg till skolan... Det kom både en och flera gånger... Sen när Daniel hade opererats.. Förra veckan när jag jobbade och nu idag... Det är jobbigt!

1 kommentar:

  1. Det låter som att det skulle vara psykiskt iaf. Hoppas det blir bättre.

    SvaraRadera