måndag, juni 29, 2009

En tripp till Uppsala...

Idag var det dags för min kontroll av min kroniska sjukdom.. Det gick över förväntan! Mina värden var bättre än någonsin! Mitt HB var uppe i 130, vilket det inte har varit sen 2003, innan jag fick min sjukdom.. Annars har jag legat på 100-110... Läkaren var schysst idag, förra gången tjafsade vi mest.. haha.. Men jag fick rätt till slut.. haha.. Så nu är det som så att jag inte ska på kontroller mer än vartannat år, men ha en konsultation det året jag inte ska på undersökning för förnyelse av mediciner..

Vi pratade även framtid och han berättade vad jag ska undvika, värkmedicin, men panodil och alvedon går bra, och rökning... Sen berättade han att min medicin inte påverkar någonting under en eventuell graviditet och amning... Tack säger jag för det! haha... Han berättade även hur min sjukdom påverkar vid en eventuell graviditet och att det oftast blir bakslag efter en förlossning... Det känns faktiskt skönt att få veta, även om jag inte är gravid idag och tror att det kommer att dröja... Men nu har jag ändå lite mer kött på benen.. =)

Efter sjukhusbesöket åkte vi till botaniska trädgården.. Blev inte så impad faktiskt, var mest buskar och gräsmattor, jag som ville se massa blommor.. Vi gick snart därifrån och upp till slottet och tittade lite... Tog ett klockrent kort! Ska lägga upp det senare... haha.. Sen traskade vi runt i Uppsala och tog en fika på Waynes innan vi begav oss till bilen igen...

Nu ikväll har jag tränat.. Jätteroligt, men som alltid så blir jag lite irriterad över att folk inte kan bestämma sig var de ska stå utan man får flytta sig hela tiden... morr... Men men, sånt får man väl tåla om man ska gå på såna pass!

Nej nu blir det en dusch.. och oj vad jag är sugen på godis och glass just nu! haha.. Tur att bilen står i garaget.. Imorgon är det jobb som gäller, sola och bada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar