lördag, juni 20, 2009

Midsommar, men nu dagen efter!

Ja så var midsommarafton över för detta år... Var som vanligt, kaos, dåligt humör, tårar, extrem fylla men slutligen väldigt roligt! Dagen var en pina... Och det fick jag ju höra, att de inte förstod varför jag är i leksand när det är midsommar... Så till slut var det en bra midsommar... Har världens mensvärk så vet inte var jag ska ta vägen...

Daniel har varit helt fantastisk! Han har festat men ändå tagit hand om mig och stöttat mig och varit på min sida hela tiden. Så mycket som jag sett honom den här midsommaren har jag inte sett honom förut! Han är helt underbar, min prins, mitt allt!

Vid 20 på kvällen var det Gropen som gällde, som alltid! Hälften stannade på ett annat ställe och andra hälften gick dit vi alltid sitter.. Det var trevligt! Niklas, Grisens kompis, kom dit med tjej och barn.. Det var väldigt uppskattat! De släpade ner barnvagnen nästan längst ner i Gropen! Haha... Efter att stången var uppe så dansade vi kring stången... Lika roligt som alltid! Blev jag, ronnie och Tess... Var även Micke, Nattis och lillBucht, men de tappade vi längs vägen.. Efter gropen gick vi ner till pappa, alkoholpåfyllning kallades det för och toalettbesök... Haha.. Jag käkade tårta hos Jörgen! Mums! den var jättegod!

Sen gick vi upp till Udden, där vi träffade på vakten som kör buss (inte Sven) och Fredrik Bonde.. Det var skitkul! Sen gick vi och tog ut pengar för att kunna köpa vår midsommarglass! MUMS! På vägen från banken till glasskiosken träffade vi på Emil Nilsén och en kompis till honom... Kompisen ropade ut "Du är ju Zeylons brud".. Jag blev helt paff "eeh, vadå?"... "Ja men det är ju du med djurgårdshalsduken"... Ja se där, folk har koll på mig, men jag har inte koll på folk! haha... Och då jag blev "Zeylons brud" var jag 17 och han 16, dvs 8 år sen... Se vad som lever kvar! haha... Skickade sms till Johan senare, men han svarade inte... Vi fortsatte ner till vår glass och där mötte vi Gris och övriga gänget.. tillsammans gick vi upp till tivolit... Längs vägen träffade vi lite folk och jag och Tess babblade lite.... Vid tivolit skulle Grisen lämna cigg till My, hans x... Så där blev vi kvar... Haha... Micke och Tess åkte sen Ranger eller vad den hette.. Var ganska roligt att se... Sen skulle alla åka igen.. då var det Tess, Micke, Ronnie, Grisen och Nattis...

Sen var Daniel hungrig så vi gick ner mot Noret igen... Trevligt! haha.. Vi gick förbi Lena Palm aka SURISEN... Hon såg lika sur ut som alltid, men ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN är det slut! Nu kan lillebror äntligen hitta en bra tjej!

Vid Baren blev det ett kort stopp... Jerker jobbade och Sara pratade med Jidlund... Haha, han är bra han.. Kom ett gäng ungdomar och frågade "är det här som är Leksandsbaren?"... Jidlund svarar: "nej det här är Morabaren"... och ungdomarna frågar: "Var är Leksandsbaren" och Jidlund svarar: Längre ner på gatan!.. De gick.. hahahaha...

Den här midsommaren är flosklernas midsommar.. Risberg står för de flesta.. haha...

Risberg hade 1000 kr och säger "Jag har en femhundring och fem femhundralappar"... Det är verkligen helgens hittills bästa floskel!

Cabbe säger "I Stockholm är det i alla fall röd dag idag" (Sen när har Stockholm patent på en röd dag på midsommarafton?)

Jag säger till Vanessa att läsa flosklerna som är uppskrivna på väggen på vinden två meter ifrån oss och hon säger "jag ser inte väggen där borta"...

Risberg är duktig även denna gång... han pratade med Tess på telefon innan de åkte och han hade fått reda på att de skulle åka över Enköping.. Grisen säger säg åt de att ta motorvägen istället för kommer vara stopp över Sala och då kommer den "Nej de åker hela vägen".. Jasså du, de ska inte stanna efter halva då och gå resten?

Vad vi alla vet så blir man smart om man äter fisk, men Risberg kläcker ut sig "av lite smisk blir man smart"..

Risberg har även lite kopplingsproblem när han ser datorer "Jag såg datorn, men tänkte inte på var den var"...

Sen har min prins fått till det med.. Vi kom hem igår och Jonas låg och sov.. Snarkade som attan.. så vi funderade på hur vi skulle få honom tyst.. Vi snackade om nån kille skulle suga av honom (Jonas är gay) eller hitta på något annat som gynnar honom så säger Daniel "Men slå tasken på kuken då"... Eeeh, och vem får ut vad av det hela?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar