lördag, maj 23, 2009

Arvegods

Idag vaknade vi upp till ett regnigt Bålsta, en regnig lördag.. Men vad gör det när man kan vara inomhus? Började dagen med Bodypump! Skakis i benen när jag ökade vikterna till 22 kg i benlåten... Sen 17 kg på rygglåten.. Däremot fick jag sänka på triceps då det brände i underarmarna efter rygglåten...

När jag kom hem väckte jag min favorit.. Han ser inte lika plågad ut längre.. Åh vad jag älskar den mannen! Vi började lite långsamt att städa och fixa här hemma inför kommande besök från min faster, hennes man och min farbror...

Vid 15-tiden kom dem... Folke och Gudrun kom med ett arv jag fått... En spinnrock... Gudrun fick den av sin farmor... Som i sin tur hade fått den från sina släktingar så från allra första början kommer den ifrån min pappas farmors mormors mor eller kanske till och med ännu längre tillbaka i tiden... Den ska jag spara.. Det syns verkligen att den är gammal, men samtidigt ganska välbehållen... Det är lite nostalgi...

Vi fick även en inflyttningspresent av Folke.. En klocka... Nu är det kanske inte så märkvärdigt, men vi blev väldigt glada för det var ju en djurgårdsklocka! =) Den tickar nu i köket.. Den är dock inte upphängd ännu, men det kommer...

Vi fikade tillsammans.. Jättetrevligt att få bjuda hit dem, och de tyckte att vi bodde fint! Fint och stort.. Alldeles perfekt för två! haha...

Det komiska i det hela är att de nu sänder om spinnrockar på discovery... Dvs robotar men fortfarande grundprincipen... Haha..

Gott var det med fika i alla fall och vi ses snart igen.. 9 juni är det urnsättning för min älskade farbror Börje... 12 juni är det student för systeryster.. Ska försöka ta mig råd att åka upp.. Vill inte missa det!

Men nu ska jag nog åka ner och handla lite till kvällen.. Några förslag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar