söndag, maj 13, 2007

Mötandes bil på motorvägen..

Var på väg hem från hemvärnsutbildningen och låg på motorvägen hem.. I höjd med Dinners ligger jag i omkörningsfilen när jag ser en bil framför mig som ser annorlunda ut.. Går väl nån sekund innan jag kopplar att det är en MÖTANDE bil som kommer i min fil... Slängde en blick i backspeglarna och stod på bromsen, var nästan så det skrek i bromsarna... Så när jag precis "slängt" in mig i filen där den mötande bilen inte var så körde hon förbi... Så fort man såg henne slog man på varningsblinkers.. En efter en och blinkade med hellysen bakom mig för att hon ska reagera...
Efteråt kom ju tankarna.. Hade det varit en bil bakom mig, då hade nog jag inte suttit här.. För då hade det blivit en jädra smäll med mig i mitten... Men den här gången hade jag tur! Och tur är väl det! =)
Ringde i alla falla SOS efteråt så de skickade en bil.. Hoppas att det inte blev någon skadad!
Men jag var lite skärrad efteråt, det kan jag inte förneka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar