torsdag, maj 10, 2007

Dansaerobics!

HA HA HA!
Jag har precis kommit hem från kvällens dansaerobicspass... Det var så roligt! Och jag tog på tok för stor plats! =) Speciellt två var roliga.. Kvinnor i 40-50årsåldern, den ena propert klädd i dansbrallor, tajt tröja som gick ner över baken och dansskor (sneakers, eller vad de nu kallas)... Den andra i joggingdress (utan taktkänsla)... Det roliga var att båda stod framför mig, den dansanta damen trodde hon dansade jättebra, men gjorde inte rörelserna rätt och samtidigt försökte hon lära ut kvinnan utan taktkänsla.. Nu spelar det iof ingen roll hur man dansar, huvudsaken man tränar, men i alla fall.. Det var roligt att se... Kvinnan utan taktkänsla, hon försökte och försökte och bad om ursäkt för att hon var i vägen... Så jag sa sen under passet när hon precis bett om ursäkt "det gör ingenting, man ska vara i vägen, då får bara de andra flytta på sig"... Och det var precis vad jag gjorde.. Hoppade damerna bakåt hoppade jag åt sidan för att inte bli inträngd... Haha... På slutet när vi delade upp oss och dansade mot varandra så blev det ännu mera roligt... Jag stod längst fram i min grupp (jag tar ändå för stor plats så det var lika bra tyckte jag), hade den dansanta damen bredvid mig och den mindre dansanta damen bakom mig... Det börjar bra, jag dansar in i den dansanta damen för hon står still och har tappat bort sig... =) Äh tänker jag, räknar in mig igen och kör vidare... Det slutade med såg jag att jag hade en fjärdedel av danssalen för mig själv, ÄNDÅ hamnade jag i speglarna på slutet! Haha...
När passet sedan var över kommer den dansanta damen och beklagar sig över att andra gruppen inte kom rätt i takt (det gjorde dem, jag vet inte hur hon räknade) för hon kunde inte dansa om inte de dansade i samma takt.... Sen kom den andra damen fram och gav mig beröm dvs, "det var jättebra att stå bredvid dig för du gjorde så tydliga rörelser, jag kunde nästan hänga med".. HA HA.. Jag tyckte det var så roligt... Under den timmen dansade de framför mig och jag hade fullt sjå att inte vara i vägen för dem... =) Men det var så himla kul.. och är alldeles sjöblöt! HAHA.. Ska nog stretcha lite nu och sen duscha!

Jo förresten, körde ett pumppass idag.. Och laddade ner musiken till den! Lite roligt.. Är lite förgrymmad över att mina bicepsmuskler lyser med sin frånvaro! =(

Och volvon är trasig... igen... Så nu får Maria åka inlines om hon ska något... För Daniel måste ha bil imorron så han byter forden ikväll mot Daniels mammas bil (som är en kombi) så hon kommer hem från jobbet! Så imorron blir det att åka inlines till spinningpasset! =)

En annan sak... Ska man räkna all motion denna vecka har jag hunnit med 9 pass på 4 dagar.. Efter imorron är jag uppe i 12 pass på 5 dagar.. ROLIGT! Jag är nog lite beroende... Tur att man har lite kroppshydda.. HAHA..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar