måndag, maj 07, 2007

En helg i Leksand..

Vi åkte upp i fredags till pappa... Kom upp vid 22.15.. Sent, för sent tycker jag, men Daniel skulle prompt träna. Min brorsa var inte hemma, han var till Grängesberg och spelade fotboll, men kom hem inte alltför långt efter oss.. Då fick han hjälpa mig att färga håret! Blev riktigt bra faktiskt. Jag blev toknöjd! =) Tog det lugnt och gick och la oss i hyfsad tid, typ 1... Skulle sova, gick inte... Klockan tre gav jag upp, jag gick ut och la mig på vinden och sov... Sara snarkade så förbannat att det inte gick att sova i samma rum som henne.. Väl på vinden så var det bara att röja undan så man kunde få sig en sovplats! haha.. Det är grejer överallt i stort sett där.. Men tog varma täcket med mig så frös gjorde jag inte...

Kl 7 ringde klockan, då var det bara att knata in och väcka Daniel och Daniel.. De skulle spela fotboll kl 8... Jag tog mig en timmes promenad under tiden.. '
Efteråt åt vi lite frukost, duschade och gjorde oss i ordning.. Så åkte vi till Rättvik på Rättviks marknad.. Där knatade jag, Daniel, Daniel och pappa runt i tre timmar.. Avslutade marknaden med att jag och pappa åt langos och Daniel *2 käkade hamburgare.. Vi köpte 30 par strumpor och lite olika korvar till Daniel...
Väl hemma åkte vi och handlade mat till kvällen och därefter tog vi det lite lugnt framför tvn, jag låg och halvsov på min Daniel! =) Mysigt! (Han klagade mest- haha)
Så var det dags för oss att laga mat.. Pappa skalade potatis, jag gjorde i ordning den och så var Daniel grillmästare... 1,5 kg oxfilé skulle grillas... Han fixade sparris med, vissa rullade han bacon runt andra lät han vara som de var.. Alla uppskattade maten väldigt mycket, förutom Sara såklart.. Hon blev tokig och åkte därifrån...
Efter maten tog vi och spelade lite Monopol.. Grisen fokuserade mest på alkoholen och gav upp sitt spel... Han la av, tråkmåns! Men vi andra fortsatte... Det slutade med att Daniel vann för jag hamnade på Norrmalmstorg och då gick jag i botten, jag kom tvåa och pappa trea... Trevligt var det i alla fall! =)
Jag skjutsade sen upp Grisen till Bora, för han skulle festa vidare! När jag kom hem igen så skulle vi kolla på nya Jackass-filmen, det slutade med att Daniel sov till höger om mig, pappa till vänster... Efter filmen började Daniel gå i sömnen, han hittade inte till toaletten! Det var en syn.. Haha.. Jag skulle flytta på en dörrlist så han kunde gå på toa... Bara att dörrlisten satt fast och var inte i vägen och så fanns det ingen toalett just där.. HAHA.. Så det var bara för mig att leda honom till toaletten! haha...
Sov en stund tillsammans med Daniel, men när Sara kom var det bara att gå ut på vinden igen och sova vidare.. Satans vad skönt det var att sova där den natten!

På söndagen så var det lugnt.. Jag hade en diskussion med pappa om diverse saker... Han sydde på lite märken på min militärjacka och lagade ett par byxor... Vid tolv så åkte vi upp till Siljan och skulle träffa Vera och fika med henne.. Där satt några andra man känner, som jag inte sett sen jag flyttade ner... Vi hade trevligt där uppe! Och gott var det. =)
Efter fikat åkte vi till fotbollsplanen och lämnade Daniel och därefter ner till pappa och packade ihop våra saker för att röra oss hemåt...
På hemvägen stannade vi på Lappens och käkade.. Var så lugnt och fridfullt att åka hemåt, Daniel körde hela vägen! =)
Väl hemma så kom flickorna... De hade saknat oss.. I alla fall Tova för hon går inte ut om inte vi är hemma.. Vi tog en promenad tillsammans, dvs jag fick nästan springa och Daniel gick 300 m framför... Och så avslutade vi kvällen med kinamat och chips med dip! MUMS...

Vi hade verkligen en toppenhelg! lugn och skön!

Puss på dig Daniel, älskar dig mer och mer för var dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar