torsdag, september 09, 2010

Vecka 38

Idag går jag in i vecka 38, vilket betyder att det är tre veckor kvar till vi är beräknade och max fem veckor kvar till vi är FÖRÄLDRAR! Till WT är här.

Idag var det dock en start på ackis. Upp på bedömningsmottagningen och bm började känna och klämma på magen. Även denna bm kunde inte säga hur bebisen ligger. Så på med ultraljud och självklart ligger WT med huvudet neråt. Huvudet är dock riktat uppåt, vilket kan bli en besvärligare förlossning om h*n inte vrider på sig. Rumpan ligger nedanför mina revben på höger sida, knäna mitt i min mage och fötterna nedanför mina revben på vänster sida! Däremot vet jag inte om jag är fixerad eller ej, börjar tro att jag inte kommer få veta det heller, men vad gör det. Viktigast är att WT kommer till oss!

Så denna vecka klassas bebisen som fullgången, vilket betyder att det kan vara dags NÄR SOM HELST! För mig får det gärna sätta fart typ NU!!! :) Men självklart är jag förberedd på att vänta fem veckor till..

Det jobbigaste med att gå i fem veckor till är alla krämpor. Mina knän och handled är värst. Har nog åkt på den där "berömda" karpaltunnelsyndromet, men har inte bekräftat det- ont gör det iaf! Sen är det rygg och mage, men det är ju kanske inte så konstigt- ryggen tar ju stryk iom min bamsemage och magen är så spänd och tung så det gör ont där med. Och självklart mina höfter som lider av min foglossning. Jag är glad att jag har mitt foglossningsbälte, det är min guldklimp just nu. Tänk vad ett litet band kan göra för en kropp!

Nej inte klaga nu, om fem veckor är jag MAMMA... och min älskade Daniel är PAPPA! och vi är fam Tömmervold helt och fullt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar