onsdag, september 08, 2010

Besök hos bm!

Idag var det dags för besök hos barnmorskan igen. Och det visade sig bli väldigt spännande! Min bm är sjukskriven så fick gå till hon som hållt i föräldrautbildningen. Jag gillar henne! Hon är såå härlig! Mina värden var rätt okej faktiskt.

Blodtryck: 138/81, fick ta om blodtrycket även denna gång då det var lite högre innan, men fortfarande lite högt! Skönt att undertrycket sjönk litegrann, så är det bara övertrycket som ligger på gränsen.

Hjärtslag: 148

SF-mått: 34 cm, åter tagit klivet upp på "normalkurvan"

Blodsocker: 4.7

HB: 123, ökar sakta men säkert på egen hand- ibland är jag stolt över min egen kropp!

Var ju även koll om bebisen fixerat sig eller ej och det visade sig vara lättare sagt än gjort. A-K (bm) gjorde tappra besök och kände och klämde en massa. Det hon kunde säga var att antingen har jag en rumpa under revbenen på höger sida, eller så har jag ett huvud där. Hon sade att hon skulle fråga en annan bm, när hon kommer tillbaka har de deras dåliga ul-apparat från stenåldern, och med den kunde hon konstatera "ryggrad och hjärtslag", men var huvudet ligger- nej det gick inte... Hon gick ut och kollade om andra bm hade kommit tillbaka från ungdomsmottagningen och hon kom precis uppför trappan så blev haffad direkt. A kom in tillsammans med A-K och hon kände och klämde med. Och även hon blev fundersam. På igen med ul-apparaten, men det enda de kunde konstatera var "vi får skicka henne till Uppsala". Jahapp, dit ska jag...

Medan jag gick och tog ett urinprov för att utesluta äggvita, iom att jag alltid får ta om mina blodtryck pga att de är för höga, så ringde A-K till Uppsala. hon fick tag på bedömningsmottagningen och fick en tid.

Imorgon kl 9.30 ska jag till bedömningsmottagningen i Uppsala för att få veta om det är en rumpa eller ett huvud jag har nedanför mina revben. Daniel kan tyvärr inte följa med då han måste jobba, nya jobb som han bokat in och måste avsluta ett annat.

Jag är dock inte orolig då jag är ganska säker på att huvudet är nerborrat i mitt bäcken, men självklart ska det bli kul att få se vår WT ännu en gång. Troligast är det sista gången innan h*n kommer ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar