torsdag, september 30, 2010

Först lite gnäll!

Just nu är jag bara sååå less! och ledsen! Det blev lite för mycket för mig just idag!

Först har jag jobbat hela dagen! R var lite ostabil i humöret och ja jag är orsaken. Det var min sista arbetsdag nu innan jag blir mamma! Kommer sakna henne även om vi kommer träffas nån gång emellanåt här framöver!

Sen efter jobbet så åkte jag till kyrkogården. Idag är det ett år sen vi urnsatte mamma! Det är många tankar som florerar så fort just mamma kommer upp. Jag kan fortfarande inte bli sams med henne, mina barn kommer aldrig ha en mormor och man får åka till en sten och lite blommor för att "träffa" mamma. Jag är 26 år, det ska inte vara så! Jag är 26 år och snart mamma, min mamma skulle ha varit 49 år och snart mormor. Jag kanske är dum som har de här tankarna, men ja de florerar!

När jag sedan kommit hem så frågar jag min man om han städat för jag har bett honom dra dammsugaren i många dagar nu, men NEJ inte det. Jag har sagt till honom att jag orkar inte med ansvaret om städning nu för min kropp klarar inte det. Vi lever på 2010-talet så det borde inte vara något problem att "lasta" över städningen på min man. Men här är det tydligen ett stort problem, vilket gör mig ledsen. Och det som gör att jag inte VILL städa är att jag har så ont i rygg och knän. Höfterna har jag ju plågats med sen jag var i v 12 så de kan jag bita ihop med, men ryggen och knäna är värst. Visst jag kan, men då får jag ju lägga ner resten under dagen och bara ligga ner och ligga är inte heller skönt med den här magen.

Iaf blev jag väldigt ledsen och arg över att INGENTING händer här hemma när det gäller städningen så nu har jag städat både lilla toan och badrummet, visst inte så noggrant som jag önskar, men nu är det rent iaf. Nu kan jag gå på lilla toan utan att må dåligt över hur skitig den är och ja det är "Daniels toa". Jag har hållt "min" toa ren. Men imorgon måste jag dammsuga och skura golven eftersom en kompis kommer över och Daniel inte har tagit bort alla hemska fläckar på golven. Är två veckor sen katterna spydde under bordet och fläckarna finns fortfarande kvar!

Nej nu har jag gnällt av mig, det har bara blivit för mycket idag! Jag orkar inget mera och inte vill jag gå och lägga mig heller eftersom jag känner mig lite besviken på just Daniel. Men det har väl med hormoner att göra! När bebisen är här MÅSTE jag städa varje dag... Eftersom jag vill undvika allergier på vårt barn...

Sköt om er kära läsare!

2 kommentarer:

  1. Du vet tydligen inte att om man har de kliniskt rent kan de ge motsatt effekt angående allergier.. Daniel tycker kanske inte att man behöver städa så ofta o du kan inte klanka ner på honom för de.. Vill du ha de så rent får du antingen bita ihop o göra de själv utan gnäll elr oxå låta Daniel göra de när han känner att de är dags.. Alla är vi olika..

    SvaraRadera
  2. Det handlar inte om kliniskt rent utan "normalstandard".... och i den här familjen är det jag som är "lortgris" och han "pedant...

    SvaraRadera