onsdag, september 29, 2010

Nu är hösten här!

och det på riktigt! Jag brukar i vanliga fall vara lite deppig kring den här årstiden, men just nu trivs jag ganska bra! Men först ska jag skriva lite om våra fyra rastlösa katter!

Det märks så tydligt att de nu har gått in i höstrollen. Katterna är rastlösa, alla ligger i sovrummet och sover eller får jämna fnatt och tokar runt!

Först har vi Shira som under sommaren inte syns till alls för att hon trivs bra ute. Nu ligger hon i sängen och sover 20 av dygnets 24 timmar. När hon är vaken så är hon jättemysig och kelig, vilket hon bara är när utetiden är borta! :)

Lizzie håller för fulla spjäll på att testa ut bästa sovplatsen. Det började med barnvagnen! När hon provat klart den gick hon över till spjälsängen så idag blev vi tvungna att att tvätta om sängkläderna som WT ska sova i när h*n kommer hem! Nu ikväll hittade jag henne i sittdelen till barnvagnen. Så nu har vi nog inte många fler ställen som hon inte har testat ut! Men samtidigt har hon nu återgått till att bli den mysiga Lizzie som hon är! Hon har undvikit mig i två veckor och så fort hon sett på mig har hon "skällt" på mig och gått till ett annat rum.

Tova sover mest hela tiden, som alltid med andra ord. När hon väl varit ute så kommer hon hem och springer direkt till sängen för då ska hon "mysa hussis". Det är jättekul att se för det är alltid samma visa varje gång. :)

Himler har återgått till att jaga Lizzie när han har tråkigt eller så jagar han "röda pricken" som är hans nya roligaste kompis! :) Så himla härlig. Han är verkligen vårt charmtroll och riktigt smart! När han inte hittar röda pricken går han fram till där ljuset kommer ifrån och börjar busa med den istället! :)

Ja hösten här hemma då! Det känns bra men nu vill jag börja mitt liv som förälder. Plågas av dessa förvärkar men om senast två veckor är det över och då har jag "återhämtningssmärtor" istället. Men hellre det än att gå runt och ha jätteont och så leder det inte till något.

Första gången jag ser fram emot årstiden höst! Lite mysiga barnvagnspromenader med vår WT i regn och rusk! Och komma in i nya rutiner och sköta hem och försöka komma ikapp i skolan. Ska försöka bli klar med mina tentor nu! Vill så gärna kunna gå vidare.

WT snälla, kom nu! Jag vill inte ha den här jättemagen längre, jag vill kunna åka och träna utan att känna mig hindrad av kroppen, jag vill kunna åka och sola och jag vill komma i mina gamla kläder! Kunna ha en jacka på mig och sova i pyamasbyxor och tröja. Åååh vad jag längtar till jag börjar vara "fryslorten Maria" igen. Inte den som går under när det är för varmt, vilket jag tycker nu.

WT jag vill bli mamma nu så kom kom kom till oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar