söndag, september 05, 2010

Rör INTE min nässpray!

Vad du än gör, rör INTE min nässpray! Då traskar du in på privat område.

Nej så illa är det inte, men är apoteket stängt så får man inte ta slut på min nässpray. Den är just nu ett måste för att jag ska överleva dagen! Än mer nu när jag är förkyld då jag först har svårt att andas och blir än jobbigare om näsan är täppt. Har tre måsten just nu och de är 1. bricanyl 2. nässpray och 3. snytpapper.

Ikväll hände det iaf att nässprayen tog slut och stackars älskade Daniel fick sig en avhyvling. Men innan jag blev elak kom jag på mig själv hur korkat känslig man ibland kan vara och då beslöt jag mig för att få på mig lite kläder och åka ner till shell och köpa en ny nässpray. Tyvärr har de bara en sån man inte ska ta under en graviditet, men är nog ingen jättefara om man tar det nån gång då det står "som försiktighetsåtgärd" skall man undvika menthol. Men imorgon blir det en tur till apoteket för att köpa min fantastiska NASOFERM. Den har hållt mig flytande sen februari.

Snart är det dags för nästa fas, avvänjningen! Det ska bli spännande! Då har jag som mål att dra ner till nätterna först för att sen sluta även med det. Sluta tvärt vet jag inte om jag står ut, Daniel kommer inte göra det iaf då jag snarkar som en dåre redan nu, tur att det bara är för en kort period. Har inte snarkat tidigare, om jag inte varit förkyld vill säga. Nu kan jag tydligen inte ens ligga på rygg utan att väcka honom, och då lär jag vara högljudd för han vaknar inte i första taget!

På torsdag har jag beställt bebisleverans, hoppas WT lyssnar på det! :) Då är vi 37 fulla veckor och bebisen ska vara "färdigutvecklad". haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar