tisdag, september 21, 2010

Besök hos bm!

Har idag varit på sista besöket hos barnmorskan innan vi är beräknade.

Det gick faktiskt bra! Idag slapp jag ta om blodtrycket så det är bra, var precis under gränsen för högt blodtryck så det är helt ok för att vara mig.

SF-mått; 35.5 cm
Blodtryck; 137/79
Hjärtslag: 138

Första hjärtslagen hon tog var 150, men då hade hon varit och tryckt och försökt känna om bebisen är fixerad och bebisen tycker inte om att bli störd. Den blir arg och sparkar en massa. När hon kollade igen efter en liten stund var hjärtslagen nere på 138. Har en bestämd krabat i magen!

Det tråkiga är att vi inte vet om det är fixerat eller ej. Går fortfarande inte att känna hur bebisen ligger, då huvud och rumpa fortfarande är lika hårda, men det beror nog på att h*n inte ligger med huvudet riktat åt höger utan rakt upp. Ansiktsbjudning som det heter kan ta lite längre tid under en förlossning och man kan känna att man vill krysta tidigare. Får se om bebisen vill ändra läge, fast blir ju svårt om det är fixerat. Vi har iaf fått som råd att ringa in förlossningen om vattnet skulle gå före värkarna kommer för att konsultera angående att vi inte vet om det är fixerat. och så ska jag inte vara uppe och röra på mig förrän vi fått klartecken från förlossningen.

För att "fira" att det gick så bra idag åkte jag och tränade spinning på kvällen. Det var kul, men oj vad stor jag är! :) Men nu vill de på sats inte se mig mer, man ska inte träna så tätt inpå tydligen. :) Vi får väl se, fick lite onda sammandragningar och sånt gillar jag ju, men nu är det lugnt igen!

WT kommer när h*n vill! Vi väntar gärna, men tar gärna emot rollen som föräldrar redan inatt! :)

1 kommentar:

  1. Åhh.... nu längtar jag.. Nu har man följt er lika länge som er ungefär..
    Jag vill veta vad det blir, hur förlossningen går se bilder..
    Åhh vad jag är spänd och förväntansfull!!!

    SvaraRadera