fredag, september 17, 2010

Jättemagen gör entré!


Nu är jag i vecka 39!
Om 13 dagar är det beräknat att WT ska komma. Men största "tappa hakan-momenten" nu såhär nära inpå jag fått är min JÄTTEMAGE! Mina stora linnen räcker ju inte ens ner hela vägen till troskanten. När hände detta? haha
Fick verkligen en chock när jag såg bilder på magen som är tagen för ett par veckor sen och så dagens! Ja jag tappade hakan. Inte konstigt att vikten sprungit iväg på sistone.
I tisdags fick jag mina första riktigt onda sammandragningar. I onsdags kom de tillbaka och då hoppades jag verkligen att de skulle fortsätta. Fick de i tre omgångar, dvs dog ut och kom tillbaka några timmar senare. Jag skyller på Daniel! Varje gång jag låg och hade ont och han kom in i samma rum som mig så bara dog det ut.
Senare på kvällen när vi gått och lagt oss kände jag att det var på väg tillbaka, men då kom älsklingsHimler på besök i sängen, Lizzie på sin sida och Tova nere vid fötterna och gissa vem som fick svårt att andas, jo jag. Tog två doser bricanyl och sen dess är även smärtan borta! Så sista gången får jag skylla på mig själv! :) och katterna såklart!
Vecka 39 och 13 dagar till beräknat... Helt galet!
Det har varit en lång resa, en resa som snart är slut. Har funderat på om man ska skriva ner en sammanfattning över graviditeten och skriva hur den varit eller om jag ska hoppa det. Kanske kan vara roligt senare, när WT är här och man börjar "glömma" allt som hänt. Har gjort i ordning en mapp i externa hårddisken med bilder om min resa som jag senare ska framkalla och göra en bok av. Tänkte att där kan man ju även lägga in lite text om just graviditeten och kanske en förlossningsberättelse. Ja det tåls att tänka på.

1 kommentar:

  1. Wow, vilken mage!!
    Men att skriva som du sa låter ju jättespännande.
    En privat och en mer censurerad i bloggen :)

    SvaraRadera