fredag, juli 02, 2010

364 dagar!

Idag är det 364 dagar sen mamma gick bort! Helt otroligt! Det har gått väldigt fort, men samtidigt känns det som en mindre evighet sen!

Imorgon är det ett år sen vi fick samtalet... Samtalet som skulle ändra våra liv! Var bara att packa ihop och åka hemåt. Därefter packa väskan för att åka till Dalarna och ta itu med allt.

På söndag är det ett år sen vi tömde lägenheten, mammas lägenhet! Daniel hade ont i axeln men trots det kånkade och bar han som aldrig förr, inte ett ord kom på hans läppar över att det gjorde ont. Jag minns att jag satte mig på en sten och bara stirrade och efteråt säger min älskade Daniel att han hade hellre ont och kämpade än att tvinga mig bära och tömma lägenheten när jag satt där. Han förstod att jag behövde ett kort break, såg det på mig!

Imorgon är det ett år sen Himler blev en av familjemedlemmarna i vår familj! Vår älskade busunge! Vi är verkligen sammansvetsade nu, vi i familjen Tömmervold! Himler är fortfarande lika söt, lite charmig, social och kobent som för ett år sen. Något som förändrats är dock storleken och självständigheten! Han snuttar inte längre om nätterna, men han sover gärna på kudden bredvid min.

Älskar verkligen min familj, min make och våra fyra hårbollar! Shira skunk, Lizzie sötnöt, Tova fisförnäm och Himler bus! Och draken i magen är efterlängtad!

Imorgon, lördag 3 juni 2010, har det gått ett år sen mamma dog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar