lördag, juli 31, 2010

Ibland är det jobbigt...

... att vara gravid! Just nu är jag sååå less på dessa hormoner! Dessa hormoner som har spelat över idag.

Är en känslig dag! Först ryker jag nästan ihop med en person som försöker dumförklara oss. Då börjar jag bli på dåligt humör!

Sen är vi och firar svägerskan som fyllt 40 och har det riktigt trevligt. Jag blir irriterad då jag sagt innan att jag vill att någon ska kunna köra om jag blir tvungen att ta tavegyl. Vad händer? Jo Daniel dricker öl, svärfar dricker öl och svärmor dricker vin. Vem måste köra hem? Jo jag! Så fast det kliade i ögonen så fick jag bita ihop och inte ta mina tavegyl. Sen blir vi tvingade att åka hem eftersom det var en viss person som prompt skulle hem. Både jag och Daniel hade gärna velat stanna lite längre eftersom vi inte hunnit prata med värdparet nämnvärt!

Jag blir bara mer och mer irriterad, sitter och gäspar i bilen eftersom jag är trött från början och INTE vill köra! Vi släpper av de som åkt i bilen och rullar hem till oss. Ja då ska Daniel dra iväg. Då blir jag än mer irriterad och ja vi blev osams.

Tårarna bara sprutade och jag känner ju att det är inte "vanliga Maria" som hanterar situationen. Min ilska åker ut i form av tårar! Jag är inte ledsen, inte alls, bara förbannat irriterad, grinig, arg, ja förbannad helt enkelt!

Nästa gång man ska nånstans så är ju en sak säker iaf, vi har egen bil och kan åka när VI vill och inte när andra SKA hem.

1 kommentar:

  1. Va tråkigt att ni var tvungna att åka hem. När jag kör brukar jag säga att JAG bestämmer när vi åker hem,passar inte det så får vederbörande ta taxi hem...
    Men det är bra att du mår bra..
    Ha det bra
    Kram Aina

    SvaraRadera