söndag, juli 18, 2010

Vecka 30


Magen blir större för var dag! Men det ska den ju, eftersom Draken växer! Som gravid i vecka 30 känner jag mig TRÖTT!!! Finns tydligen ingen gräns på trötthet! och jag har tröttnat på att leva ett liv som ZOMBIE!

Var till barnmorskan i tisdags iaf. Högt övertryck när det gällde blodtryck, men bättre hb. 110 och jag är nöjd! Har nu fått dra ner lite på järntabletterna och nu har ju min mage tagit semester, gå på toa- vad är det? SF-måttet låg på 27 cm och det är under normalkurvan fortfarande, vilket känns bra! Likaså ligger Draken med huvudet nedåt och bm på 3d-ul trodde inte att det kommer vända sig nå fler ggr då huvudet ligger så långt ner, brukar tydligen inte göra det när det ändå är så pass långt kvar!

Det sparkar och har sig näst intill jämt! Är jättemysigt att ligga och känna hur magen leker "hela havet stormar".

Det negativa jag kommit till nu är att fingrarna blivit tjockare så snart måste jag ta av mig ringarna. Sen att mina fötter har svällt lite vid trampdynorna så nu får jag itne plats i mina skor längre! Men kan ju lika gärna bero på värmen, att man är lite extra känslig!


Daniel är ju lite rolig! Gav mig först i uppdrag att töja ut hans matchtröja eftersom det är matchtröjans dag idag när DIF möter Kalmar! När han kommer med tröjan kommer han på att han måste rita på magen. Och vips, här är resultatet! Tror att jag har en konstnär till make.. Eller inte! HAHA. Blev så fint så fint!
Nedräkningen kan snart börja inför vårt första möte med WT, vår drake!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar