söndag, juli 25, 2010

Vecka 31


Vår älskade lilla WT i v. 29!


De blivande föräldrarna!
De stolta och förväntansfulla blivande föräldrarna!
Jag mår fortfarande bra i min graviditet och just idag trivs jag med min mage! Den är självklart i vägen när jag försöker göra vissa rörelser, men vad gör det? Den är ju i vägen för en god sak? Nu när det blivit lite kallare är inte fingrar och fötter lika svullna längre, även om de inte är i normal storlek!
Foglossningen är densamma, har gett upp förhoppningarna över att det ska släppa innan WT tittar ut! Fötterna är ju size större så igår införskaffade jag mig ett par tygskor i en större storlek så nu ska jag nog klara mig tills h*n kommer!
Funderar fortfarande lite över mitt höga övertryck! Skulle ha önskat att jag fått en förklaring till det hela. Vad det menas med högt övertryck, vad som KAN hända och om det är "normalt" att det går tillbaka av sig själv. Det jag läst mig till är iaf att 7% av alla graviditeter får problem med högt blodtryck. 7% är ju ingenting i stort sett, men där är jag! Eller inte ännu, man måste ju ha två blodtryck som är för högt för att räknas i den klassen!
På fredag ska vi tillbaka till barnmorskan för nya prover, hb och blodtryck, och därefter mäta mage och lyssna på hjärtat! Eftersom jag nu har blivit väldigt rund ska det bli spännande att se hur det resulterat, om jag fortfarande ligger under normalkurvan eller inte!
WT är iaf en höjdare på att rumla runt inne i magen. Den största tiden av min vakna till lever det rövare på insidan av magen och jag känner mig så stolt att det är Daniels barn jag väntar, att jag får äran att få ett barn med honom!
Vi längtar alltmer efter att få träffa WT, få se vad det är för en liten individ som vi skapat, vilka ansiktsdrag som kommer från mig och vilka som är från Daniel.
Det jag önskar är att WT slipper få mina allergier och astmaproblem, likaså Daniels allergi mot insektsbett. Sedan önskar jag mig att det inte finns någon adhd hos vårt barn. När det gäller ansiktsdrag så önskar jag att WT får mina ögon, dock inte synfel, mina "Alzén-lockar" till hårsvall, Daniels öron, Daniels fötter och Daniels kroppsform. Okej är det en tjej så är det självklart att jag önskar att hon får mina bröst och inte blir platt som en pannkaka! HAHA.
Det är inte jättemånga veckor kvar innan vi kan titta på vårt mirakel! Som vi längtar!
Vad tror du att det blir? Får vi en flicka eller en pojke? Lämna gärna en kommentar för vad ni tror!

3 kommentarer:

  1. Jag tror ni får en flicka :-) /Lina "Catlina" från FL

    SvaraRadera
  2. Asså varför kallar du din unge WT? Du vet att det står för White trash eller?

    SvaraRadera
  3. Mogen kommentar Anonym!

    Jag tror lätt att det blir en pojke! Det blir alltid tvärt emot vad jag tror dock!

    SvaraRadera