söndag, juli 11, 2010

Körkort och kontokort!

I fredags när jag kom hem såg jag att jag hade en avi från posten! Mitt nya körkort hade kommit! Tidigare fick jag mitt nya kontokort! Känns helt underbart att ha en påbörjan i plånboken som fru!

Daniels körkort kommer så fort jag betalat in de 150 kr som körkortets tillverkning kostar så det blir vid lön då jag betalar alla andra räkningarna. Hans kontokort ska jag fixa i veckan, dvs beställa!

Det börjar annars ta sig framåt här på baksidan! Stommen blir klar imorgon och då är det dags att sätta regelverket. Jag hoppas på att få hjälpa till när själva trallen ska upp, för det kan banne mig INTE vara så tungt att en gravid kvinna inte kan få hjälpa till med!

Daniel behöver ingen utomlandsresa för att bli brun har jag konstaterat idag! Han är ju rena pepparkakan för att vara honom! och nu bygger han "bara" altan. Han är jättebrun, jättefin och sliten. Själv ser jag ut som ett vandrande lik, jätteblek! Men har suttit i skuggan idag iaf! och när det blivit lite för varmt har jag tagit mig ett varv i vattenspridaren.

Vi avslutade eftermiddagen med ett snabbdop i Kalmarsand med! Var riktigt varmt i vattnet och man njöt av det svalkande vattnet, även om det var väldigt skitigt och mycket alger som flöt omkring!

Imorgon är det jobb igen! Helst hade jag velat ha en vilodag för att hämta krafterna. Är fortfarande väldigt trött efter veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar