fredag, juli 09, 2010

Hem ljuva hem!

Kom hem från Västkusten nu i eftermiddags! Åh vad skönt det är att vara hemma! Kom till ett bombnedslag då Daniel håller på med förarbetet till altanen och gjort hela veckan. De har sprungit fram och tillbaka med skor ut och in så halva huset var ju ett sandtag! Men kul att se förändringen. Inte så stor ännu, de ska gjuta imorgon och på söndag slå upp pålarna!

Har även visat alla bebissakerna för Daniel och han tycker att det känns så konstigt med bebiskläder och saker till något som kommer om 9-14 veckor! Är så lång tid kvar! Men det är ju inte så lång tid kvar egentligen. Känns bra att allt finns hemma nu! Nu ska vi bara göra klart uteplatsen, blir väl klar nästa helg. Sen börja röja ut "förrådet" i bebisrummet och sen börja förbereda för mini. Köpa en byrå så kläderna får plats! Och ha olika lådor till olika storlekar är min tanke. Har nu lite olika upp till stl 68. Så vi klarar oss ett tag!

Helt fantastiskt att vara hemma! Känns dock jobbigt att det bara är två dagar tills det är jobb igen, jag är ju sååå trött! Blir vila i helgen och promenader i solen. Det är min tanke iaf!

Ikväll blir det jordgubbar och glass med min älskade make. Ska plocka fram det lagom till att Walk the Line börjar på tv! Sen blir det lite skruvar och cola. Myskväll med andra ord!

Jag trivs med att vara hemma, även om det var väldigt trevligt att vara borta!

1 kommentar:

  1. Jag tänker på en sak när jag läser; har du märkt att du har slutat missbruka "...." efter varje mening? Jag tolkar det som att du faktiskt äntligen mår lite bättre. Jag vet inte hur jag ska förklara varför jag får det intrycket, men jag tror att om du läser ett gammalt inlägg och jämför det med ett nyare så ser du också skillnaden på de tankar du spottat ur dig. (Jag menar, en blogg är ju ändå en dagbok där vi skriver exakt såsom vi känner och tänker och då reflekteras det i hur vi formulerar oss)

    SvaraRadera