lördag, september 17, 2011

Syskonvagn...

Idag har vi varit iväg och tittat på syskonvagn.. I dagsläget finns det tre vagnar att välja mellan.. Eftersom de uppfyller kraven jag har och de är:


  1. vändbara separata sitsar- dvs ena ska kunna sitta framåtvänd och andra bakåtvänd

  2. de ska sitta i bredd

  3. inte för bred utan ta sig igenom "normalbreda" dörrar

  4. snurrbara framhjul

  5. vagnen ska få plats i bagageutrymmet på bilen

Och de vagnar jag funnit som uppfyller mina krav är Bozz, Basson och Bugaboo Donkey... Då kommer vi till nästa del i det hela...


Bozzen är ranglig i sitsarna, Basson har så små framhjul och Bugaboo är så himla dyr. Så vilken vagn ska man välja?

3 kommentarer:

  1. jag hade försökt hitta en begagnad bugaboo. Men är glad nu att jag slipper köpa syskonvagn.

    SvaraRadera
  2. Det går ju tyvärr inte att köpa buggan begagnad eftersom den släpps i Sverige nu under hösten. Ja vi kommer vara i behov av syskonvagn iom att det kommer skilja i dagsläget 16 mån mellan nr 1 och 2... Men går jag över tiden (som jag räknat med) så blir det närmare 17 mån...

    SvaraRadera
  3. Finns det kanske en Bugaboo att köpa på nån utländsk sida? En kompis köpte en bugaboo singelvagn mycket billigare på det sättet.
    /Karin84

    SvaraRadera