onsdag, september 28, 2011

Det där med städning!

När jag var gravid så skrattade alla när vi klagade på att det var stökigt hemma. "det blir värre sen"... Ja ja, tänkte jag- lite leksaker är väl ingenting...

Jag säger fortfarande "lite leksaker gör ju ingenting", men allt det där andra.. Det är leksaker överallt (jag menar ÖVERALLT), sen har vi en dotter som river ner allt i hennes höjd så tidningar, post, kläder, högtalare - ja allt ligger överallt. DET var det ingen som talade om! HAHA.

Jag satt här i vardagsrummet och plockade ihop Wildas leksaker och när jag kommer ut i hallen och Wildas rum så har hon... tömt sin byrå med kläder! TACK ÄLSKADE UNGE! ...

Och det värsta är... Jag orkar inte ta rätt på eländet.. Jag vet inte om det är pga mina fogar eller om jag helt enkelt är lat (att jag inte gillar att städa brukar inte vara nåt nytt för den som känner mig)...

Kanske dags för min man att vinna lite pengar så vi kan ta hit en städerska.. typ 17 ggr om dagen! HAHA. då kanske jag får mitt rena hem som jag vill ha det!


Alltså, hur orkar ni mammor hålla hushållet sådär rent som det alltid är när jag besöker någon? Det är precis så jag vill ha det, men jag ORKAR INTE hålla efter..

Men liiite cred ska jag ha iaf.. Jag städade båda toaletterna i tisdags. Wihoo för mig! och idag har jag fixat disk och nu är tvättmaskinen igång. När Daniel tömt kattlådan så kan jag även dra ett varv i tvättstugan (mitt place).. HAHA

Så hur gör ni? Jag vill ha alla tips utom det där "jag städar minst en timme varje dag".. För det orkar jag inte.

1 kommentar:

  1. Jag låter mycket av leksakerna vara tills Vendela lagt sig. Oftast håller dom sig på lekmattan iaf.. :) Här blir stökigare och stökigare under dagen, sen röjer jag så att det är rent och städat och redo att plockas ut igen dagen efter haha.. Kläder på golvet är jag lite allergisk mot så dom tar jag alltid upp direkt, men röjer hon ut skåpen i köket tar jag det när jag hinner.

    SvaraRadera