fredag, september 09, 2011

Härliga fredag!

Wilda tog sovmorgon i morse och som jag NJÖT!!! Det är så skönt med sovmorgon när man haft en sprattelfia vid sin sida från 01.35 och det enda hon gjort varit att sparka på mig och legat raklång- på bredsidan så maken fick halva sängen, jag fick ligga på kanten och Wilda däremellan.

Sen upp och leka en stund för frukost kl 9. Inte minsta gnäll över att vara hungrig mat säger hon inte nej till! :) Sen redan vid 10 somnade Lillfia! Och som hon sov...

Jag satt vid datorn en stund och kikade runt... Sen tog jag också en liten tupplur- sova är en bra medicin när man är förkyld har jag insett de här dagarna. Men sov bara 45 min. Sen började jag fundera över när vår tjej skulle vakna.. I väntan på det passade jag på att göra mig själv till människa, dvs sminka mig och klä på mig...

Kl 13.15 slår fröken upp ögonen! Läs 13.15!! Hon sov över tre timmar! Då blev det lunch direkt och sen begav vi oss ut i solen.. Wilda knatade och knatade och knatade! Totalt var vi ute i 1.5 timme med ett liitet avbrott för toabesök för den större av oss..

Nu har maken kommit hem och vi ska snart åka ner och handla det sista som saknas till middagen, dvs kycklingfärs! Sen kanske hyra en film med och ha riktigt fredagsmys!

Vad gör ni denna soliga fredag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar