tisdag, september 20, 2011

Så dumt!




Nu har jag läst Så dumt av Mia Törnblom. Har lyssnat på den genom ljudbok tidigare, men man måste ju läsa böckerna! ;)


Alltså, den säger så mycket! Och jag tänker tillbaka mycket på när Mamma var inne på Jälla... Och att hon inte tillhörde de där 4 som blev nyktra...


Många tankar, många tårar och jag är så berörd av det hon skriver!



Och nu är det slut på böcker här hemma. Har plöjt igenom alla mina verklighetsbaserade böcker nu under sommaren.. Allt från "Från himmel till helvete" (morden i Knutby) till Så dumt... Har även läst böcker som Inspärrad, 14 år till salu, Jiddra inte och Dårens Dotter. Det är några av de jag hittat..


Har du något förslag på nån verklighetsbaserad bok? Jag älskar den sortens böcker! Har snöat in mig helt. Har en bok jag påbörjat här hemma men eftersom den inte är verklighetsbaserad fastnade jag typ på sid 20 och bytte till en annan bok.

2 kommentarer:

  1. Jag har inte läst så många böcker i mitt liv men jag älskar böckerna om David!

    Den heter pojken som kallades det, kunde inte sluta läsa den.

    Kan du inte lägga upp en bild på Emmaljungan ni ska sälja?

    Kram / Leas faster Ida med lille Wilton.

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!
    Det finns en fortsättning på dårens dotter. Tiger heter den, den är bra. Radhusdisco finns oxå en bok som heter av Morgan Larsson som är programledare för Christer i P3. Den är typ verklighetsbaserad...tror jag. Trevlig läsning.

    SvaraRadera