torsdag, september 22, 2011

Nya nattrutiner!

Wilda har fått för sig att det är dags börja krångla med soveriet på nätterna..

Hon har ju börjat med att sova allt mindre på nätterna.. Då borde man ju egentligen tro att sover man lite på dagarna sover man mycket på nätterna, men inte vår WT... När hon däremot sover två ggr på dagen, ja då bjuder hon på att sova hela nätterna.. Hur fungerar vår tös egentligen?

Inatt var inget undantag... Kl 2 pep hon första gången... Snyftade till några ggr och somnade om.. Jag slappnade av efter en stund så lagom till när jag somnat vid 3 kommer gallskriket.. Wilda är vaken! En timme senare börjar hon dock visa sig sovtrött igen och inte bara "jag vägrar sova fast jag är trött"... Så strax efter 4 somna hon om... Och kl 7 tog hon morgon...

Behöver jag säga att jag inte var lika pigg? ;) Men jag har lärt mig att jag får sova när W sover sin morgonvila. Annars funkar inte jag som människa...

Idag sov W länge på förmiddagen och på eftermiddagen tog vi en promenad.. Hon slumrade lite men kom inte till ro mer än att hon låg i vagnen och tittade runt en bra stund! :) Så nu hoppas jag att vilan resulterar i en tjej som sover inatt! Hoppas hoppas!

1 kommentar:

  1. När det gäller sovrutiner är jag så trött på Isaks! Han vaknar flera ggr och bara gråter. En gång vid 21-22 tiden och kanske 2 ggr till på natten så man får vagga och trösta och på morgonen när han vaknar. Why?!
    Jag hoppas på bättring snart men han har i stort sätt alltid höllt på så. Tack och lov har han ju aldrig ätit på natten sen 2 månader men nu vill jag ju få sova lite. :)
    Kram!

    SvaraRadera