tisdag, juli 12, 2011

Sova hela natten ?

Vi har, eller jag snarare, påbörjat projektet "sluta nattamma" här hemma. Vi, maken och jag, hade kommit överens om att han skulle ta nätterna eftersom w vet vad som finns under min tröja. Nu när vi kom till aktuell vecka vägrar han efterso
han måste sova.

Istället har jag börjat som så att w får en flaska välling (jag vet big no no när det gäller tänderna) vid 23. Inatt sov hon fram till 6.30-7 så det måste ju vara godkänt. Sen har jag tänkt ge flaskan lite tidigare på kvällen till hon sover hela natten. Om jag lyckas vet jag inte men värt att prova.

Och apropå tänderna tror och hoppas jag att det inte blir någon större skada. Det här är tänkt under begränsad period och inte en vanesak.

Nej nu blir det natti natti!

Förresten, hur gjorde ni när ni fick era barn att sova hela nätter? Och hur gjorde ni för att vänja bort nattmålet?

2 kommentarer:

  1. Min mamma som är tandhygienst sa att det är helt ok så länge man borstar innan vällingen :-) Lycka till! / Sallys mamma

    SvaraRadera
  2. Vi hade tandinfo på bvc och hon sa att man kan ge välling precis vid sovdags (eller senare såklart), men att man ska ha en annan flaska med vatten och ge några klunkar efteråt som sköljer rent lite!

    Vendela slutade nattamma av sig själv.. Tur för mig! :) Nu ammar hon 19 vid läggning och sen när hon vaknar runt 6 på morgonen. Hon sköt upp nattmålet senare och senare tills det bara blev morgonamning av det. Hur dags brukar Wilda vilja äta på natten?

    Hörde att vi ses på fredag! Kul!

    SvaraRadera