måndag, juli 18, 2011

Det där med barn.

Nu förstår jag vad folk menar med att de blir rörd och lätt tar till tårar efter att de fått barn. Jag förstår verkligen vad de menar.

För mig är det tv-program för tillfället det gäller. Det som gör att jag faktiskt reagerar. Jag har inte varit såhär förut, men nu... Nu rinner tårarna för minsta fina som sker i ett program.

Ikväll har jag kollat på "Arga Snickaren"- går ju repriser nu under sommaren. Så fort de börjar närma sig till färdigt resultat så sprutar tårarna. Inte för att det är fint inrett eller så utan snarare att de hjälper en familj som har haft det tufft och får hjälp på traven.

Ett annat program som fått mig till att öppna floden är "En unge i minuten" och "livet på bb". När barnet kommer upp på bröstet så är det kört. Jag har faktiskt fått uppleva det där, och vill så gärna uppleva det igen!

"Sofias Änglar" är ett annat program som gör mig rörd.

Eller bara en film som typ "hur många lingon finns det i världen"- ja då rinner tårarna och det tjocknar i halsen.

Tänk vad en graviditet och upplevelsen att få barn kan "ställa till det".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar