torsdag, juli 14, 2011

Gynmottagningen

Idag blev det en sväng till gynmottagningen. Har misstänkt svamp så ville få det undersökt. I väntan på undersökningen har jag smort med salva och idag visade det då ingen svamp. puh! De gjorde även ett ultraljud och där visade det sig att jag har en cysta på vänster sida. Den var större än "normalt" men ska enligt överläkaren vara helt ofarlig. Om tre veckor ska jag tillbaka för att se om den minskat.

När man såg "blåsan" eller vad man ska säga så letade jag genast efter ett foster... men det var ju tomt... Men så fick jag ju förklarat att det var en cysta.

3.5 cm i diameter så hon frågade om jag kände något och JA det gör jag, är väldigt öm på just vänstar sida långt ner. Men som sagt helt ofarligt!

2 kommentarer:

  1. Vad läskigt! Det är dock ganska vanligt (min barnmorska jag hade vid livmoderhalscancerundersökningen trodde att jag hade en, och jag lever ju!).

    Kan ju faktiskt vara därför du inte har ett syskon till Wilda vilandes i din mage än? :)

    SvaraRadera
  2. Jag hade flera cystor när jag väntade Vendela! Kände också av dom, men dom försvann på bara några veckor när vi kollade igen! :)
    Hoppas din går bort fort!

    SvaraRadera