måndag, juli 25, 2011

Pass

Idag har jag och Wildabus fixat nya pass. Kommer senast om en vecka!

Det var inte det lättaste att få en bra bild på Liten Bus. Det var ju ingen zoom som lät och ingen blixt- så fort hon hör att kameran är igång så gör hon sin fotomin- ler charmigt och på med busglimten i ögat. Nu blev det mer "eeeh vad håller du på med"-min på passet.. Men vad gör det- det är ju de som är så charmigt!

När vi äntligen fått en bild på liten tjej var det min tur.. Ja flodhästen ser ut som en flodhäst... Fingeravtrycken var ju lättare sagt än gjort- tre ggr fick jag ta om- hade för lite fett på fingrarna! Men även där lyckades vi till slut... Namnteckningen blev dock ingen höjdare... Kom halva efternamnet och sen blev det "men hur skriver man resten"... Jag fick lite hjärnsläpp sådär! HAHA. Men nu är det fixat iaf och kommer SENAST om en vecka. Sen är de ju bara giltiga i fem år så vad gör det om passet är fult? =)

Om fem år har jag förhoppningsvis fått vårt andra barn OCH hunnit banta ner mig! :)

2 kommentarer:

  1. Jättefin header! :) Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  2. Hahaha, känner igen mig! Jag var tvungen att fixa nytt ID då jag var i vecka 34 eller nåt sånt, ser ut som 20kg sitter i fejjan och jag ser helt j-a galen ut på kortet oxå!! Sen det där med namnteckningen är inte det komiskt, när man bara skall skriva sitt namn på en "slip" så blir det superfint men på ett id eller pass då ser det ut som hej kom och hjälp mig!! BUT WHY???? Hahaha..

    SvaraRadera