söndag, juli 17, 2011

Soft söndag!

Idag har det varit LUGNT, jättehärligt verkligen!

Vi gick upp vid 7 och vid 8.30 gick jag och lade mig tillsammans med W när hon skulle sova förmiddag. En timme senare vaknade Lillfia men eftersom jag har en väldigt snäll make så tog han W och gick upp. 10.40 kommer han in och säger att det är dags för mig att gå upp. Han skulle ut och springa.

Lilla bus röjde järnet som alltid om dagarna! Vi busade och myste lite. Vid 12 blev det lunch och därefter bad för Lillfia... Kort efter badet slocknade hon... Vi hann inte ens få på henne en blöja så blev till att lufta med frottéplast under. 15.30 slår hon upp sina blå igen! Under hennes sovstund sov jag med. Låg och slötittade tv i väntan på att W skulle vakna men icke så jag slocknade. haha. Min fantastiska man däremot målade fönstrena. Så nu är de klara. Nu ska det bara putsas det sista, måste dock vänta på att det torkat ordentligt.

Nu i eftermiddag/kväll har jag och bus varit ute och hon har knatat omkring med sin gåvagn och jag har rensat ogräs mellan plattorna. Har rensat så jag har skavsår på tummen! Kortsidan lämnade jag till min fantastiska man då det var brännässlor där! :) Man får inte vara dum! ;)

Nu sover liten fröken och jag sitter åter vid tvn och slöar.

Det är skönt med slösöndag ibland! Än mer då det är jobb under morgondagen. Är inte jättesugen men väl där kommer jag trivas! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar