söndag, oktober 10, 2010

WILDA har kommit till oss!

101010 kl 6.16 kom vår tjej, Wilda! 51 cm lång och 3485 g tung med ett huvudomfång på 34.5 cm på bf+10! Kom med med ansiktsbjudning och handen på kinden!

Kom in på förlossningen 3.20, en timme senare vid första undersökningen var jag öppen 8 cm! och förlossningen som hade sagt till oss att vi skulle bli hemskickade! läkaren som undersökte tappade hakan när jag hade så täta men korta värkar och sen öppen så mycket. :) det gick undan vill jag lova, hann ,med lustgasen, men det var det enda. kan tillägga att slemproppen gick vid midnatt, vattnet gick strax därefter och sen kom värkarna med 3 min mellanrum.

Just nu ligger Wilda på pappas bröst och sover! Världens finaste, såklart!

Får åka hem tidigast imorgon då jag tappade 1600 g blod innan de fick bukt på det.

4 kommentarer:

  1. Ett stort grattis!

    SvaraRadera
  2. Wehoooo! Jättestort grattis! Och vilket datum sedan! Haha. Ha det så bra och ta hand om varandra nu! Jag minns att jag sa att det var en tjej och därför ger jag en guldstjärna till mig själv! ;-)

    SvaraRadera
  3. Åhh!!! SUPERGRATTIS!!! <3
    Längtar tills vi får se bilder :D

    Stor kram till Dig, Daniel och lilla Wilda!!

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till er och er lilla familj! :) Va härligt!

    SvaraRadera