söndag, oktober 24, 2010

Känslostormar!

Igår kom de då, de där känslostormarna som brukar komma när mjölken rinner till! Nu rann ju mjölken till på en gång men min dipp kom igår.

Jag kände mig allt annat än bra... Skuldkänslor, utseendeskomplex, pengaproblem, skolproblem... Ja lite allt möjligt! Kort sagt så ja jag kände mig värdelös! Några tårar föll men det passade jag på med inne på toa så jag slapp förklara mig!

Idag känns det lite bättre! Ställde mig på vågen och har 3.5-4 kg kvar... Har 4 cm kvar i midjan och ca 10 där magen är som störst... Ska ställa mig på vågen när jag väl fått gå på toa med. Då brukar vågen visa glada siffror!

Ser fram emot morgondagen! Då ska vi åka till Stinsen och köpa en amnings-bh och några amningslinnen till mig, då kanske jag inte behöver läcka som ett såll på nätterna! :) Sen ska vi även kolla på regnkläder! Så man kan sticka ut med barnvagnen även vid regn!

Så vad bjuder denna söndag på? Jo regn! Jag som börjat bli rastlös! Wilda och Daniel ligger fortfarande i sängen. Kläder är framplockade så när de kommer upp får jag nånting att göra, dvs fixa Wilda! Sen kanske göra lite småplock här hemma! Regnet utanför är ju inget som lockar.

Idag är Wilda två veckor gammal!

2 kommentarer:

  1. Det är mycket känslor som snurrar runt när man har en liten, hormonerna spelar en många spratt. Jag har gråtit många gånger av helt onödiga saer sen Lowa kom, men det måste nog bara ut tror jag! :)

    Grattis igen till lilla Wilda! så söt så! :)

    SvaraRadera
  2. vad fortare tiden går när man har sin bebis hos sig :D

    SvaraRadera