onsdag, april 20, 2011

Mammakroppen efter 6 mån

Jag skrev ju här när W blev 6 mån för tio dagar sen att jag även ska visa upp mammakroppen. Den är inte vacker nånstans, men då jag bestämt att jag ska lägga upp bild så ska jag... Blir både ränder och hängmage...



Ja den är ju inte vacker nånstans, men det är så jag ser ut efter W. Magen hänger dock inte lika mycket när man spänner den- vilket jag försöker göra hela dagarna! :)


Magen har långt kvar innan den är i sitt ursprungliga läge men gravkilona är borta iaf, något positivt! och ja jag skäms över hur jag ser ut... Men det kan ju bara bli bättre- det är det jag försöker inbilla mig!






4 kommentarer:

  1. Du ska inte skämmas!!!!

    Va brun o fräsh du är, har ni varit utomlands eller har du solat solarium?

    SvaraRadera
  2. Exakt, jag var så nervös för undersökningen att jag nästan fick en panikattack! Men det gick jätte bra och läkaren var så snäll. Men att han hade mage att fråga om en sjuksköterska kunde vara med haha. Nej sa jag! Än så länge verkar det vara sprickor men känner lite att jag har problem med tarmarna med. Fick något pulver att dricka men ska nog strunta i det och försöka vara nyttig själv. Få i mig mer vatten och ta sonenes katrinplomonpure hihi. Läkaren själv tyckte också det var bra om jag försökte själv och sen ska jag ta så lite medicin som möjligt pga amningen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller med, du ska inte skämmas! Jag tycker dock det är orättvist att vissa inte gör ett skit för att återgå till det normala utan det bara sker, medan du kämpar och kämpar.
    Jag tycker dock din profil faktiskt är fin, du har ju en jättefin linje längs sidan! Den hängmage du menar att du har har du ju knappt, det lilla du ser i spegeln går ganska lätt att "korrigera" med lite högre trosor som ger bättre stöd så syns det inte alls!
    Tänk bara på att det tar tid, och att du kommit väldigt långt redan. :)

    SvaraRadera
  4. Försöka att tänka att det vackraste du har, har legat där inne, att din kropp faktiskt har burit fram ett friskt barn. Då får det faktiskt också synas lite. Livets gång lämnar oss spår som talar om vilka vi är och vad vi gjort. Var stolt över din fina mage!

    SvaraRadera