söndag, april 24, 2011

Bye bye påsken!

Ja nu tar vi farväl av påsken, bye bye påsken men låt det underbara vädret stanna kvar! Ja jag vet att det är en hel dag kvar innan påsken är över i almanackan, men för oss är den slut för i år. och hur har vi tillbringat den? Jo på tomten här hemma där vi har röjt och fixat och donat.


Idag var det först 60 min pilates, 60 min spinning och 60 min promenad.. Därefter satt jag och W på en filt i solen med ett paraply över oss så W inte skulle sola sig och tittade på när Pappa klippte häcken. Han gjorde bara hälften då han fick väldigt "fina" köttsår i händerna, dvs skavsår... Så vi åkte ner till blomsteraffären istället för att se om de har nå bra medel mot brännässlor men vi kom fram till att imorgon åker vi till Bauhaus istället och köper jord, gräs och ogräsmedel.


Vid 17 var det middag hos Svärmor. Där bjöds det på en smarrig sallad, kantarellpaj och laxgratäng... Till efterrätt blev det Frödinge kladdkaka! Vid 19 åkte vi därifrån för då är det sovdags för W.. Men nej, hon sover inte! Det är helt hopplöst om man åkt bort till andra människor under dagen... Det går inte att få henne att sova. Hon har nu skrikit sen 19 konstant... Nu är det dock lite småtyst i sovrummet så jag hoppas att åtminstone W har somnat, maken får gärna vara vaken i 5 min till.


Det finns lite jag skulle vilja skriva men det är för personligt för en blogg. Funderar på att skriva "dagbok" i datorn för mina privata grejer jag inte vill dela med mig av.


Hur har er påskdag varit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar