söndag, april 03, 2011

Det där med vänskap.

Som alla mina andra morgnar så är det Nyhetsmorgon som är mitt och Wildas sällskap. Idag tog de upp om vänskap.


Vad är en vänskapsrelation egentligen? Alltså, vad är en riktig vänskapsrelation?


De tog upp att som förälder ÄLSKAR man när ens barn är populär och har många vänner och samtidigt att som förälder så tycker man lite synd om ens barn om man bara har 1-2 vänner. Men oftast är det då att när man mår dåligt, är ledsen eller är allmänt nerstämd så är det barnet med få vänner som mår bäst för den tvivlar inte att ringa sina 1-2 vänner, medan personen med många vänner inte vet vem man kan lita på i en sån situation.


Med andra ord är jag nog inte konstig när jag säger att jag inte har några vänner att umgås med. För jag har ju faktiskt bara 1-2-3 vänner och ingen bor här... Däremot har jag ingen att ringa när jag mår dåligt MEN jag har Lisa. Vi pratar väldigt sällan, men vi följer varandras bloggar och emellanåt även på sms. Och skulle vi vara i samma område så träffas vi... Sen är hon den som kan läsa mellan raderna och veta när jag mår dåligt, även om jag försöker låtsas om något annat!


Men i övrigt, här i Bålsta, har jag några mammor jag träffar emellanåt och då oftast i samband med förskolan... Och ibland åker jag in och fikar/lunchar med lite oktobermammor som jag lärt känna på familjeliv.


Jag tycker faktiskt att det här med vänskap är väldigt spännande. Faktiskt!


och jag hoppas att jag som mamma till min fantastiska Wilda kommer uppskatta om hon bara har 1-2 vänner.... Än att ha 15-20 men ingen man kan vända sig till när det kör ihop sig!

3 kommentarer:

  1. Men usch, så du gör! Jag har PMS - jag började lipa som en unge när jag läste det där!
    Du är bäst!
    Och du? Tveka aldrig. Aldrig!

    SvaraRadera
  2. Sv: Tack! Jag hoppas ju så klart att träffa en superduperbra man framöver som kommer ta oss båda med storm men annars lever jag hellre ensam, ja så känns det verkligen.

    Om du har orken och lusten nån dag så får du gärna ta dig in till Sthlm för en lunch/fika med mig/oss! :O)
    Kram på dig!

    SvaraRadera