måndag, augusti 16, 2010

Vecka 34

Har varit till barnmorskan idag. Och jag är allt annat än glad. Självklart handlar det om den där förbannade vågen....

På inskrivningen behövde jag inte ställa mig på vågen eftersom jag mår så dåligt över att göra det utan hade ställt mig på min här hemma och då visade vågen *3.7 kg. På inskrivningen talade jag om vilken vikt MIN våg visade och hon skrev upp *3 kg. Så redan där visade ju deras journal fel..

Jag tänkte återställa det idag då jag ställde mig på min våg här hemma som visade att jag gått upp 5.5 kg på 34 veckor, eller på 30 veckor snarare eftersom jag ställde mig på vågen när jag fått mitt plus. För 34 veckor sen vägde jag *8 kg.

Idag iaf visade min våg att jag gått upp 5.5 kg, vilket i siffror är *9.2 kg och hade tänkt säga till bm att jag gått upp 6 kg för då stämmer det ju rätt bra med vad som faktiskt stämmer.

Nej istället tvingar hon upp mig på DERAS våg... och den skiljer 3 kg jämfört med min egen. Sen är det eftermiddag nu så har ju hunnit äta lite under dagen. Det hela resulterar i att hon skriver in i journalen att jag gått upp 10 kg! Vilket INTE stämmer. Jag har inte gått upp tio kg, jag har gått upp 5.5 kg.

Inte nog med det så säger hon högt och tydligt vad vikten visar! Vilket INTE är ok! Nu var det ju en annan bm då min är på semester och hon vet inte min "historia" över mina viktproblem. Så nu vet även Daniel min vikt, vilket jag sagt att han ALDRIG ska få göra. Än mindre nu när deras våg inte stämmer överens med min viktökning.

Självklart slutar det i att jag tokgråter!

Allt annat var ju faktiskt bra. Fick ta om mitt blodtryck då övertrycket var för högt... IGEN!

SF-mått: 31 cm
Hjärtslag: 135
Blodsocker: 4.6
HB: 119, och då UTAN järntabletter. Så nu slutar jag helt med dem! klarar mig bra utan...

Jag ska ta en diskussion med min bm att antingen lägga på tre kg på grundvikten eller ta bort så det stämmer överens med mina siffror. Eller så skiter jag i att gå dit fler ggr.... Just nu är jag bara tokledsen och förbannad. Och självklart är det enda jag tänker på att "BANTA" och "TRÄNA"....

2 kommentarer:

  1. Det är säkert inte lätt med din bakgrund, men Försök att strunta i siffrorna!
    Du är jättefin som du är och nu 'r du gravid och då Får man gå upp.
    Du kommer ju troligen gå ner rätt mycket när bebis är född och du börjar amma.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag förstår din frustration. Folk har lite svårt för det där med att JA - vikt anges i GRAM och det BÖR vara lika på alla vågar men i verkligheten är alla vågar kalibrerade olika!

    Men jag gissar att en barnmorska inte ens kan stava till kalibrering, och förstår än mindre dess innebörd...

    SvaraRadera