tisdag, augusti 10, 2010

Du har plats...

...367 i kön.

Tack försäkringskassan för den långa köordningen! Tydligen ska dessa 366 personer före mig bli avklarade på mindre än 23 minuter. Vi får väl se, vi får väl se! Har nu gått 15 min.

Jag tycker ju om att vara i sista minuten med allt, likaså denna gång. Ska ringa och höra om min föräldrapenning, hur jag ska fylla i den, dvs om den ska grundas på det jag tjänade innan jag började plugga eller det som jag jobbat i år! :) Jag hoppas självklart att det grundas på dagens arbete. För är ganska stor skillnad på 95 kr/tim och 122 kr/tim. Vi får se vad de säger...


Nu har de ringt och jag får grunda min mammapenning på det jag tjänar idag! föräldrapenningen grundas ju på det man tjänar 180 dagar innan beräknat datum och jag gick upp på heltid 1 april. Det visade sig att det var 182 dagar innan bf så min mammapenning grundas på det jag tjänar idag! Snacka om att ligga på rätt sida om gränsen! Jag är såååå glad! Min dag idag tror jag. Det ska jag "fira" genom att åka ner och köpa frimärken och skicka iväg mina papper till Assistansia och därefter handla lösgodis! Surisar.. mmm...

1 kommentar:

  1. Försäkringskassan har verkligen härliga telefonköer.
    jag brukar dock inte ens hamna i kö utan blir snällt utlyst om att så många ringer att de ber mig ringa senare...

    SvaraRadera