fredag, augusti 27, 2010

"Underbara" fredag

En allergisk fredag har det varit. Jag hade tänkt göra en massa nyttigt, som jag oftast brukar tänka faktiskt. Självklart blev det långtifrån det jag hade tänkt mig.

Natten började med att jag hade svårt att andas och konstant nästäppt! Vaknade en gång i timmen och blev tvungen att ta astmamedicin och nässpray- blev ju ett resultat som var sådär!

Sen när dagen hade börjat började jag med att tömma sängen på sängkläder och fixa lite i gästrummet men bricanylen var ett måste om jag ville ha luft så det tog väldigt lång tid allting. Känns inte så motiverande att fixa och dona när man inte får luft.

Det jag iaf lyckades göra var att bädda i ordning gästsängen, som Daniel ska använda om det blir jobbiga nätter med WT. Det är bättre att en är pigg än att båda är monstertrötta, speciellt eftersom det är han som ska jobba. Sen har jag även tvättat en del och vikt tvätt. Har tvättat de sista bebiskläderna i stl 50/56 så nu är allt förberett för WT... Sen har jag även betalat räkningarna så nu var man "fattig" igen. Konstigt att man känner sig så "tät" innan och inte efter. haha.

Nu ikväll gjorde jag en lax-philadelphiapaj. MUMS! Den var supergod! Nu blir det nog lite vattenmelon innan det är dags att bädda sängen innan sänggång med rena och fräscha sängkläder. Måste även hänga tvätten jag tvättat nu ikväll, tror att maskinen är klar.

Nej WT, nu är du välkommen att titta ut till oss! Så din mamma kan börja träna igen försöka komma tillbaka till sin gamla kropp, inte denna framtunga "agda 85". Men samtidigt är det mysigt att ha monstermage, att känna sparkar och buffar och knuffar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar