fredag, augusti 06, 2010

Tre kvällar i Rättvik

Är nu hemma i mitt älskade Bålsta igen! Känner mig riktigt sliten och trött och redan 18.45 denna fredagskväll hade jag krypit ner i pyamasbyxor och satt på mig glasögonen! Då kan ni tänka er hur pigg denna kvinna är!

I tisdags var vi till Rättvik på Cruising. Är Classic Car Week denna vecka och raggarbilarna vill man ju spana in. Det var första året sen 2002-2003 någonting jag var på just cruisingen. Många fina bilar rullade runt, men även många "skrotbilar". Sprang på några man känner sen tidigare, som t.ex. Lars från Grytnäs, Kalle från Aspeboda, Maria från Leksand, Roger och Eva från Engelsfors, Jörgen och många fler. Vid 21.15-tiden började min bil röra sig hemåt då det fanns en viss tjej som var övertrött och en gravid kvinna som var lite sliten, behöver nog inte säga några namn!

På onsdagen, på min födelsedag, var det Rättvik även denna kväll. På kvällens agenda stod det drive in-bio på travbanan. Vi var där tidigt och fick bra platser. Hade med oss fika så blev lite av den sorten! Innan bion skulle dra igång sprang vi iväg till toaletterna och därefter inhandlades lite popcorn! Sen bädda in sig i bilen och invänta filmen. "Bröderna Karlsson" var det som visades och den var bra, väldigt bra. Den har ett budskap, dock tyckte jag INTE om slutet- så typiskt svenskt avslut på en film. Sådär sliskigt! Men nej jag är inte förvånad, svensk film borde ju ha ett svenskt slut! När filmen var slut trängde jag mig framåt. Jag skulle ut! :) och fort gick det. Svisch sa det så var vi ute på vägen. Först hem var vi också, Sara tvåa, Chippen trea och slutligen pappa.

Igår blev det Rättvik ännu en kväll! Igår var det Lasse Stefanz som spelade i Parken. Jag tog R under armen och åkte dit, hon älskar musik så var perfekt för henne! Dock var hon så trött så hon var inte sig själv och ville mest sova, vilket jag inte tillät henne! Pratade massor med en tjejkompis till min syster igår. Var riktigt intressant att höra vad hon hade att säga och efteråt skakar jag bara på huvudet. Hur mycket AVUNDSJUKA kan det finnas egentligen? Varför saknar vissa uppskattning och förmågan att visa uppskattning? Men denna tjej var ju helmysig! Ska bli kul att fortsätta ha kontakt med henne! Nu har jag iaf fått upp ögonen så nu vet jag vad en viss person tänker och tycker, ja jag har inte hört det från personen ifråga, men jag har sett förändringarna så jag kan tro att det jag fick höra igår att det är sant. och varför måste man vara "bättre" än andra?

För mig är människor lika värda, ja inte de jag bråkar med de om jag hamnar i en konflikt. Då är jag ju självklart mycket bättre än den jag ligger i konflikt med. Men när osämjan är utredd så är vi på samma lina igen.

Det har varit en intressant vecka och nu är jag riktigt sliten! Synd bara att det tar sån tid att återhämta sig! Men på tisdag ska jag vara fit for fight igen och på måndag har jag planerat att träna igen! :) Bodypump!

Sitter nu och inväntar svärmor som skulle titta förbi och gratulera. Nu firar inte jag att jag fyller men jag är glad att några bryr sig även om jag är så pass gammal! :)

TACK Chippen och Camilla för presenten ni gav mig på min födelsedag! Enda presenten hittills och många fler blir det ju inte! Kanske från svärmor och svärfar och kanske en från min man, men bättre att lägga de pengarna på bebisen!

1 kommentar:

  1. Så roligt att se att vi ligger så nära varandra =) Bara bf en dag bakom dig! =) Fast sambon är ju säker på att jag kommer få innan bf asså någon gång i slutet av september! hihi man kan ju hoppas han har rätt! =D
    Kram!

    SvaraRadera