söndag, augusti 22, 2010

Borta bra men hemma bäst!

Nu är vi hemma igen! Har haft några jättebra dagar. Så underbart att komma iväg några dagar för att bara vara vi två. Speciellt nu såhär i slutet innan vi blir tre!

Vi åkte ner i torsdags och kom ner vid 19.30. Så då fick vi vårt rum och därefter blev det tv för hela slanten.

I fredags ville vi utforska Öland tillsammans. Vi har båda varit på Öland tidigare, men inte tillsammans. Vi började i Borgholm där vi knatade ner till hamnen och sen tog några varv där kring "centrum" innan vi slutligen tog en fika och åkte vidare.

Efter Borgholm började vi röra oss norrut. Vi åkte till Långe Erik, med lite stopp längs vägen. Roligaste var bilresan upp. Mitt i allt börjar WT röra på sig och jag blir akutkissnödig. sen när h*n lugnade ner sig så försvann även min kissnödighet fram till nästa gång. Till slut fick vi panikstanna bilen så jag kunde gå på toa. Självklart blir WT jättelugn efter mitt lilla toabesök. Men vi hade jätteroligt i bilen och Daniel fick känna när det rumlade runt där inne! :)

Vid Långe Erik gick vi runt fyren och kollade och Daniel gick upp i fyren för att spana och ta lite kort. Jag hade väldiga problem med mina fogar så jag valde att stanna kvar nere på marken. Sen åkte vi vidare till Trollskogen och tog korta rundan. Kollade även in Bödas skogsjärnväg.

Därefter åkte vi och käkade i Löttorp och efter det åkte vi ner till Sandvik. Därifrån tog vi en liten strandväg och åkte längs kusten söderut mot Färjestaden. Vi hamnade på en jättekass väg och fick undvika alla groparna ordentligt. Blev några stopp längs kusten med då Daniel ville bygga torn av de stenar som ligger i stora högar längs vägen!

Vi avslutade vår dag med att käka på Färjestadens hamnkrog kaj 4 eller vad den nu hette.. Fisken var god, men potatisgratängen var halvfabrikat. Inte jättebra betyg från vår sida!

Sen igår nalkades det bröllop (mer upplevelser och intryck från det kommer) och idag har vi åkt hem!

Borta bra men hemma är absolut bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar