onsdag, augusti 18, 2010

Kommentarer..

Det har nu kommit in två skumma kommentarer bara idag. Jag fattar inte. Om du prompt ska vara anonym så kan du ju vara lite trevlig!

Spinning är inte farligt för en bebis i magen! Det är inte farligt att träna i en graviditet, det är inte ohälsosamt för bebisen att ha en mamma som försöker hålla sig i halv form. Försöker man röra på sig får man dubbelt tillbaka under en kommande förlossning då man orkar mera.

Sen är det MIN kropp som gör ont när jag tränar, men även det är helt ofarligt! Som min barnmorska sa när jag träffade henne senast "det är bra att du rör på dig och orkar du så får man kanske betala lite extra för sin träning", just i form av att ha ont i höften och ryggen. "vill man vara fin får man lida pin" är ett gammalt talesätt och det är ju precis vad jag gör. Jag klagar inte utan tycker att det är roligt att träna, även om det gör ont på slutet! Och min kropp skadas inte av att jag tränar.

Och angående min vikt, ja man ska gå upp i vikt under en graviditet! Men samtidigt tycker jag att det är viktigt att rätt antal kilon skall noteras. Jag har gått upp 5.5 kg och även det är en hälsosam viktökning. Vissa behöver inte gå upp 25 kg, vissa går till och med ner i vikt. Jag mår bra av min viktökning och jag orkar mer än om jag skulle ha gått upp 15 kg t.ex.

Det är säkert fel att jag tänker jobba så länge jag kan med, men det är mitt val!

Det är mitt val att välja hur länge jag vill jobba, det är mitt val om jag väljer att träna och det är mitt val att hålla vikten nere. Varför ens kommentera negativt angående mina val? Mitt liv, mina val!

Min bebis mår bra och den enda som blir lidande är ju jag i slutändan om något skulle hända. Nu har jag ju mitt blodtryck som svajar lite och då är det BRA att träna så det tänker jag fortsätta med även om det inte är lika ofta som förut.

Nej nu blir det att hoppa in i duschen, sen hänga tvätt och därefter är det natti natti. Imorgon åker vi som sagt på vår minisemester och på lördag ska vi på bröllop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar