tisdag, december 06, 2011

Bilar = problem

Ja så skulle vi ner till förskolan idag så W får springa av sig. Det gick ju bra. Vi packar in oss i bilen och klick klick klick. Kollar om det finns en glödlampa eller liknande (eftersom vi har en diesel), men icke! Jag sitter med tändningen på en stund och försöker starta bilen men klick klick klick!

Jag har pratat med Daniel om dieselvärmaren rätt länge men nej den får jag ju INTE använda för det drar batteri... Jag tror snarare att en varm bil startar lättare. Vi får väl se om jag har rätt eller ej!

Imorgon har vi dessutom en tid hos ortoptisten så då MÅSTE jag ha bil. Jag måste ha vår bil eftersom det är där bilbarnstolen är... och nej jag vet inte hur man fixar med bältena för att ta stolen till en annan bil.

Nu hoppas jag att Liten tjej blir trött snart för kliade sig i ögonen för ca 30 min sen... Så kan vi gå ut sen!

och en sak till, jag måste verkligen ha bil... För jag kan inte gå ner pga fogarna.. Eller ner kommer jag men inte hem och hur kul är det att fördriva tiden nere i centrum från 10 till 16-17 när Daniel kommer hem? och hur ska vi få hem Wilda om inte vår bil startar?

Jag avskyr verkligen bilar och bilproblem... De ska ju FUNKA! Var ju därför vi köpte den förbannade bilen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar