torsdag, januari 05, 2012

Detta förbannade mörker



Jag vet inte vilken fot jag ska stå på, jag orkar inte! Jag mår inte bra av detta mörker! Kan det inte komma lite snö så man får liiite ljus i vardagen?

Ja just nu är det jobbigt- jag vill inte erkänna det men ja det är det. Jag vill så gärna, men det jag vill kostar pengar och månaden är januari och ekonomin är som bekant körd i botten. Om maken lyckas med ok lön så känns februari något bättre iaf och 25/2 har jag räknat ut att vi är på fötter igen! Men det är så joooobbigt nu!

Det enda jag önskar just nu är att Wilda får en barnvakt, jag och maken åker och käkar, rår om varandra- tar en bio och sen på vägen hem hämtar W och så fortsätter vi att bara vara i soffan. När gjorde vi nåt sånt sist? I somras!

Men tror att det är så mycket som påverkar att jag är ledsen och mår dåligt! En tror jag är för att vi inte delar sovrum längre, jag och maken, men får jag inte plats i sängen så blir det ju svårt- en annan är självklart bristen på pengar- en tredje är att mina ränder växer och bara den detaljen gör att jag gråter en skvätt nu varje kväll. Och så självklart att jag inte orkar vara den mamma jag vill vara eftersom jag är så trött hela tiden. Att jag har ont kan jag ta- det är bara att bita ihop och i värsta fall ta några alvedon så överlever man utan större problem.

Hormoner är roligt för jag tror att de spelar in en hel del!

Över till något annat. Igår var jag och tränade... SPINNING! Det var allt annat än behagligt. Fick skavsår innan passet ens hade börjat, sen sänkte jag styret lite (fortfarande högre än vanligt) men det gick inte- jag nådde inte fram till styret eftersom magen var i vägen. Efter en stund så kändes det som att underredet skulle ramla ur, men som tur är så sitter allt kvar! ;)

MEN det var grymt roligt! Carro spelade även en låt jag inte lyssnat på länge och då körde jag järnet- faktiskt! The Black Parade med My Chemical Romance- den har jag ju nästan glömt bort!

Efteråt kunde jag knappt gå pga fogarna och sen kom sammandragningar som ett brev på posten! var fjärde minut och höll i sig i ca 90 s..! på lördag ska jag träna igen om jag kommer med på passet, var reserv nr 8 igår!


Och en sak till, idag har jag lämnat in min telefon så nu får man bara tag på mig antingen här på nätet eller via Daniel. Så närmsta månaden är jag "off the world". Ska bli intressant- speciellt om vi ska nånstans (hur troligt det nu är iom att ska man nånstans går det en del pengar- sånt som vi inte har) för jag har inte ens en fungerande klocka. Mitt sim-kort ligger i plånboken men eftersom det är en Iphone jag har så kan jag inte stoppa in det i alla telefoner och några Iphones på lager har jag inte heller!


Nej nu har jag gnällt klart! Imorgon ska jag och Wildabus ta en promenad- en långsam en och jag kommer behöva använda barnvagnen som rullator! Men hon är såå värd det! Var längesen vi var ute på en prommis nu- eller ja, vi var ju ute och gick i Leksand.

Hoppas att er torsdag är bättre än min! Imorgon är en annan dag, imorgon ska det vara en gladare dag- kan ju lägga locket på- DET är jag bra på!

5 kommentarer:

  1. Jag måste ställa två frågor: varför tränar du när kroppen säger ifrån så där?
    Och kan du inte få en lånetelefon? :)
    Kram, hoppas du inte tar illa upp av den första frågan.

    SvaraRadera
  2. Svar till anonym: Jag tränar för att det är kul, även om kroppen säger nej. Sen känns det även som att jag måste eftersom jag är så stor och inte får gå upp i vikt!

    Nej de erbjöd ingen lånetelefon, inte ens när jag sa att jag kommer vara telefonlös till den andra kommer tillbaka! Service är tydligen inte tele 2:s starka sida.

    SvaraRadera
  3. min torsdag är bra förutom att dagen D är kommen och snart förbi... så från och med imorgon är de övertid och planering för vräkning av de lilla livet i magen.

    SvaraRadera
  4. Tack för svaret på frågorna! Hoppas du inte tog illa upp.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Ja jag håller med, kylan är en sak (gillar inte det heller iofs) men detta mörker gaaaaaaaaaah!!!
    Men nu går vi iaf mot rätt håll! :O)

    SvaraRadera