tisdag, januari 03, 2012

Akademiska sjukhuset

Idag var det då åter dags för det "årliga" besöket på mag-tarm. Träffa överläkaren jag har en kontakt med för att prata lite. Sist vi var där hade jag tagit bort min p-stav och nu väntar jag andra barnet och är i åttonde månaden! Ja det har hänt lite sen sist!

Det roliga var att han faktiskt kommer ihåg mig!

Iaf, mötet gick bra och jag gillar honom! Han hade kollat mina värden från proverna jag tog förra veckan och de var ju inte bra. Har för låga folsyrevärden och det kan vara ett tecken på att det jag faktiskt har är en crohn... Eller så är det bara pga graviditeten.

Det står ju olika i min journal. Karlskoga har gjort bedömningen crohns (de som gjorde undersökningen) men i papprena som skickades upp till Falun stod det ulcerös kolit. Så det är lite uppochner där och "min" överläkare vill inte säga något förrän han själv gjort en undersökning- vilket JAG inte vill gå igenom igen.

Ja åter till mina värden, de är ju som bekant KASSA men nu har jag tagit min första tablett med folsyra och han tyckte att jag ska ringa mvc imorgon när de öppnar och be de läsa igenom hans utlåtande om vad som ska göras för mitt järn- och hbvärde. Han tycker vi ska köra på järnsprutor.

Och en sista. Läkaren tycker att vi är kloka som stänger "verkstaden" för ett tag efter att den här knodden kommit för min kropp behöver vila och återhämta sig så alla värden går upp på någorlunda normalt igen och för att min uc/crohns ska kunna stabilisera sig och finna ett viloläge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar