lördag, november 07, 2009

Nu har det blivit vinter på Hovslagarvägen 8

Idag har vi gjort vinter här hemma.. Har burit in alla utemöbler i förrådet och alla blomkrukor har stoppats in... Grillen undanplockad! Det ser verkligen tråkigt ut ute! Eller en sak har vi kvar och det är bordet på baksidan. Daniel ska ta hem skruvdragaren från jobbet i väskan så vi kan skruva ner bordet och bära in det med...

Det som är kvar att göra är att kratta alla löv. Och få undan det och klippa lite på buskarna vid ingången... Så vi kommer in när snön kommer och trycker ner grenarna.

Så nu är det vinter här hemma! Nästa helg eller helgen efter det ska jag förbereda julgardinerna, fålla upp och stryka i väntan på att bytas...

Skulle ha blivit en lördag med plugg, men är så trött att jag inte orkat.. Ska göra det nu ikväll eller imorgon...

Det känns verkligen inte som lördag idag och vi har frågat varandra om det inte är söndag idag? Men icke, och skönt är det! Förra helgen fick vi ingen helg eftersom vi var på sjukhuset fredag kväll och halva lördagen... Så imorgon ska jag träna, kolla på idolreprisen och plugga matte.. Måste jobba ikapp mig! =) Ligger lite efter, med tanke på att det varit så mycket nu...

Det börjar kännas bättre, så nu ska jag sluta tänka och grubbla... Så slipper jag må dåligt... Dags att börja planera bröllopet mera konsekvent! Boka lokal står som nästa steg.. Frisyr har jag hittat en som jag tycker om... Klänningen är näst intill bestämd.. :D och tårta, kyrka och lite såna saker är fixat... Catering är det stora "som är kvar".. Sen massa annat lite mindre... Men lokal och catering är det som verkligen krävs att sätta oss ner med och tänka igenom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar