söndag, november 29, 2009

Beträda en kyrka...

Sedan mamma gick bort... Då klarar jag inte av att gå in i en kyrka.. Det bara knyter sig i mig... Jag får ångest, jag blir alldeles svettig, jag vill bara sätta mig ner och jag blir så oerhört ledsen. Klumpen i halsen växer och tårarna pressar sig fram.. Det är inte över ännu! Jag är fortfarande väldigt känslig när det gäller mamma..

Jag har inga ord till en kyrka numera, allt är bara tårar, klump i magen och ångest! och då har jag alltid tyckt om kyrkor tidigare.. Dock har jag aldrig kunnat bli troende, men kyrkorna har jag respekt för och uppskattat!

Det är så jobbigt att gå in i en kyrka.. Riktigt jobbigt.. Det är så mycket som inte gått över.. Jag blir fortfarande lika ledsen.. När vi var på begravning senast satt jag och försökte trycka undan klumpen i halsen och tårarna, men det skulle prompt fram... Det spelar ingen roll nu om det är glada eller ledsna tillställningar, jag tänker i alla fall på mamma och blir nedstämd och ledsen...

Du finns i mitt hjärta! och tyvärr går inte saker att få ogjorda! Du kommer inte tillbaka, vi kommer inte bli sams, jag finns kvar och du endast i våra minnen! Det är så orättvist...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar