lördag, september 05, 2009

En aning skakig...

... efter morgonens träning...


Fast först måste jag bara säga att borsta tänderna var ju en upplevelse i morse.. Sitter där med tandborsten i käften och borstar... Då kommer det som ett pang, illamående! Känner att det här kommer aldrig gå bra.. Skyndar mig till handfatet (jag har en tendens att aldrig borsta tänderna på toaletten eller inne i badrummet... Väl i badrummet kommer en fors av tandkräm ut ur munnen... Hoppsan tänker jag och börjar fundera... Såklart... Jag försöker övertala mig själv att det är Daniels bantningspiller som är orsaken.. För 5 min senare mår jag tiptop! sätter på mig skorna och åker och tränar...

På agendan stod det BODYPUMP, för första gången på 1 månad... Oj oj oj, vad jag har mjölksyra nu efteråt.. Men faktiskt gick det skapligt bra... Där jag kände mig mest plågad var självklart låren (jag kommer inte kunna gå imorgon) och triceps... Annars var det bara roligt... Andra benlåten var mest en plåga.. försök göra benböj när du har skakiga ben.. Haha, går inget vidare vill jag lova! Tog bort lite vikter för säkerhets skull idag eftersom jag inte tränat styrka på så länge... Men då ska jag även erkänna att det bara var på ben och rygg som blev lättare.. Annars körde jag på som vanligt (svag har jag ju alltid varit i de andra musklerna, haha)...

Efter pumpen blev det core... Oj vad det kändes! Jag kommer vara invalidos om nån timme! =)Ska ta och göra mig själv ren först och sen städa, sen kan jag börja känna efter hur mör jag faktiskt är! =)

Över till något helt annat... Hoppade på tåget i vanlig ordning igår och lika fullt som alltid.. Gick och tittade var jag kunde sätta mig, såg en plats och frågade "är det ledigt här?".. och vad är det jag ser? Jo Erika Hällberg från högstadiet sitter just där.. Skitroligt! Vi babblade massor hela vägen till Västerås.. Såå kul! Snacka om otippat möte.. Har inte sett henne sen vi gick i gymnasiet och det är måååånga år sen, fy vad gammal jag känner mig.. haha... Hoppas på att springa på henne fler gånger på tåget!

Nu hopp in i duschen.. Eller ska jag prova att ta ett bad istället och se om varmvattnet räcker till hela badkaret eller bara halva som på förra värmepumpen!

Kram från mig!

1 kommentar:

  1. varför träna när man mår så dåligt som du verkar?

    SvaraRadera