onsdag, september 23, 2009

Åka färdtjänst med Taxi 020

Hej allihopa..

Måste bara berätta om en incident idag... Man ska undvika att tjafsa med hormonstinna kvinnor.. Hahaha.. Jag garvar fortfarande!

Jobbar som personlig assistent en dag i veckan, dagen då jag är ledig från skolan... Vi skulle åka hem från Stinsen Köpcentrum (norr om Sthlm)... Taxin kommer och tutar på oss, fem min innan utsatt tid. Vi går fram och det är vår taxi, vi hoppar in och han drar kortet för att sen öppna kartboken... Jag hugger direkt "jag kan lotsa dig, jag kan visa vägen" och han frågar "har ni bråttom", och självklart svarar jag "ja"... Vi hade inte bråttom för fem öre.. haha..
Vi börjar rulla och redan i andra rondellen så visar hans gps höger och det är både kortare och går snabbare att ta vänster så jag säger att han ska svänga vänster "tror du att jag är handikappad eller" frågar han mig och jag svarar "ja det verkar inte bättre eftersom du inte kan lyssna".. Vi fortsätter lite under konstig tjafsdiskussion...

Jag och min syrra sitter och diskuterar om jag polisanmält en händelse från i somras där jag blev utsatt för lite antastning och sexuella trakasserier och chauffören säger "ni kan inte anklaga mig för det här.. jag har inte gjort något.. hade jag varit kring 1000 svenska tjejer skulle jag inte bruka en enda fitta" och jag tänder på mina cylindrar "tacka vet jag svenska chaufförer som vet hur man beter sig och inte invandrare som du" och upprörd som jag är säger jag "fan vad underbart det skulle vara med ett invandrarfritt Sverige, det skulle bli så mycket lättare då".. Han tyckte jag var en störd svensk blond tjej...
När vi sedan kommer in på Akallaleden säger han att vi ska betala för en asse och eftersom vi har beslut på dubbel assistans säger jag att det ska vi inte alls.. Så han svänger in vid vägkanten och hotar att ringa polisen.. Upprörd som jag är tvingar jag honom att dra ut kortet samtidigt som jag säger till min syrra att få ut vår brukare... Efter mycket tjafs får jag kortet och jag slänger mig ur bilen och går skrattandes därifrån... Min syster var helt i chock för jag försvarar alltid invandrare annars..

Efter 20 min så konstaterar vi att man ska INTE bråka med hormonstinna kvinnor! HAHAHA.. Pappa ringde nyss och tyckte jag hade gjort rätt och att han fått sitt stora skratt för dagen!
Kort därefter ringde jag en ny taxi och sen ringde jag och inlämnade klagomål för vår resa när vi blir avslängda mitt på en jättetrafikerad väg i rusningstrafik... Jag känner det som en bra dag! haha

1 kommentar:

  1. Lite svårt att se humorn i det hela men men inte lätt att behärska sig alla gånger kanske...ha det bra.

    SvaraRadera